نقد فیلم سقوط

فیلم سقوط

نام کارگردان:Scott Mann

ستارگان: Virginia Gardner, Grace Caroline Currey, Jeffrey Dean Morgan

نویسنده:Scott Mann , Jonathan Frank

زمان فیلم: 102 دقیقه

محصول کشور آمریکا

قابلیت دیدن با خانواده : بله

نمره Moviej2 به این فیلم از 10 : 5.8


فیلم سقوط (Fall ) محصول سال 2022 اولین ساخته‌ی موفق «اسکات مان» بعد از چندین تجربه‌ی شکست خورده مالی و هنری در کارگردانی است. فیلم سقوط با بودجه محدود ۳ ملیون دلاری در ژانر بقا و دلهره آور ساخته شده با نظرات مثبت مردمی و منتقدان همراه شده است. سقوط به طرز غافل‌گیر کننده‌ای می‌تواند لقب یکی از هیجان‌انگیز ترین فیلم‌های سال را به خود اختصاص دهد.

فیلم سقوط

داستان فیلم سقوط با یک سقوط شروع می‌شود. بکی، هانتر و دنی (بکی و دنی باهم ازدواج کردند) سه کوهنورد عاشق آدرنالین هستند که همیشه با یکدیگرند. در یکی از صخره نوردی‌های خود، که یادآور صحنه‌های خیره کننده‌ی صعود از مستند Free Solo است، دنی دچار حادثه‌ای می‌شود که به سقوط و مرگ او ختم می‌شود. اما این تنها سقوطی که رخ می‌دهد نیست.

فیلم سینمایی سقوط آزاد 2022 در صحرای موهاوی کالیفرنیا فیلمبرداری شد. برج خیالی B67 در فیلم از برج رادیویی KXTV/KOVR واقعی در والنات گروو کالیفرنیا الهام گرفته شده است، که بیش از 2000 فوت ارتفاع دارد و یکی از بلندترین سازه‌های جهان است. اول قرار بود فیلم با تکنولوژی‌های دیجیتالی فیلم‌برداری شود اما در نهایت مکانی واقعی را انتخاب کردند. آنها تصمیم گرفتند قسمت بالایی برج را بر بالای یک کوه فیلمبرداری کنند تا بازیگران واقعاً در آن ارتفاع به نظر برسند. فیلمبرداری دشوار بود، زیرا آب و هوا نامساعد، رعد و برق و بادهای شدید چالش برانگیز بود.

خب از توضیحات فیلم بگذریم

در انتها و سخن پایانی

اصول فیلمنامه نویسی و فیلم برداری(البته فیلم برداری دیجیتالی بوده و خوب هستش اما اصولی نداره.) در این فیلم رعایت نشده است.

و فیلم حتی داستان سرایی مشخص و خوبی هم ندارد.

در انتها

فیلم دیدن داره برای افرادی که از ارتفاع میترسن میتونه فیلم خیلی خوبی باشه

البته فیلم هیجانات خودش رو داره اما همه ی مخاطب هارو نمیتواند راضی کند.

شما نظرتون درباره این فیلم چیست با ما در میان بزارید.

تریلر فیلم دلهره آور سقوط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *