باربی و اوپنهایمر کدام برنده میشود؟

باربی

باربی یا اوپنهایمر؟

گرویگ یا نولان ؟

ابن دو فیلم در یک روز روی اکران میروند و نکته ی جالب این است که کدوم از این دو فیلم میتونند فروش بیش تری درون باکس افیس داشته باشند ؟

خب در این مقاله میخوایم کمی درباره دو فیلم صحبت کنیم تا شما بیش تر درباره ی گذشته این دو فیلم بدونید.

از سال 2009 شرکت متل تلاش کرده است تا یک فیلم لایواکشن با محوریت عروسک باربی بسازد. اما به دلایلی ساخت فیلم همواره به تعویق افتاد، تا اینکه پس از انتخاب مارگو رابی به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم ، بالاخره تصمیم به ساخت فیلم گرفته شد.

اما انتخاب گرویگ به عنوان کارگردان با استقبال بیشتری مواجه شد. زیرا دو فیلم آخر او به نام‌های لیدی برد و زنان کوچک فیلم هایی بودند که توسط منتقدین تحسین شده بودند. در حال حاضر که باربی هم داره میره روی پرده برای اکران تبلیغ های خیلی موفق تری داشته نسبت به فیلم اوپنهایمر. اگرچه فیلم باربی صرفا یک محصول منفعت‌محور به شمار می‌رود، اما نمی‌شود آن را در میان فیلم‌های مورد انتظار امسال نادیده گرفت. به‌خصوص وقتی که قرار است با فیلمی از کریستوفر نولان رقابت کند.

یکی از دلایل اصلی جذابیت باربی، حضور بازیگرانی است که به خاطر بازی در نقش‌های کمدی و درام به شهرت رسیده‌اند. مهم‌ترین بازیگر فیلم قطعا مارگو رابی است که نقش شخصیت باربی را برعهده دارد. سپس باید به رایان گاسلینگ اشاره کنیم که ایفاگر نقش کن است. بعد می‌توان از ایسا رای ، سیمو لیو و ویل فرل نام آورد.

مارگو رابی در باربی

بنابراین باربی فیلمی است با بازیگرانی که مهارت‌هایی در آواز خواندن، رقصیدن و اجرای انواع شیرین‌کاری‌ها دارند. آن‌ها قرار است در بازی‌هایشان، هم احساساتی شوند و هم از رقص و حرکات فیزیکی استفاده کنند. بر این اساس، باربی فیلم سرزنده‌ای خواهد بود و انتظار می‌رود که لحظات مفرح و سرگرم‌کننده‌ای داشته باشد.

مارگو رابی، گاسلینگ، فرل و لیو فیلمنامه باربی را ستایش کرده‌اند و گاسلینگ از آن به عنوان بهترین فیلمنامه‌ای که تا به حال خوانده، یاد کرده است. فیلمنامه باربی را گرویگ و نوآ بامباک نوشته‌اند که سال‌هاست با یکدیگر همکاری می‌کنند. بدون شک، تحسین بازیگران از این فیلم باعث میشه انتظار مخاطبان را برای دیدنش بیشتر شود و همین امر باعث شود تا این فیلم ، فیلم موفقی شود.

یکی دیگر از چیزهایی که در بازاریابی فیلم تاثیر بسزایی داشته، پوسترهای آن بوده است. تابستان گذشته، شرکت برادران وارنر اولین پوستر فیلم را منتشر کرد که تصویری از رایان گاسلینگ بر روی آن بود. این تصویر، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی داشت و میم‌های زیادی بر اساس آن توسط کاربران اینترنت همرسانی شد. این حمایت غیرمنتظره مخاطبان (چه آن را تمسخرآمیز فرض کنیم و چه صادقانه) نشان داد که تبلیغات فیلم باربی کاملا سازمان‌یافته و موثر بوده است. و این تازه شروع کار بود.

خب تقریبا تمام موارد مثبت فیلم باربی رو خدمتتون عرض کردیم بریم باهم چند مورد هم درباره ی نکات اوپنهایمر هم توجهی کنیم.

کیلین مورفی، بازیگر محبوب و بااستعداد ایرلندی نیز نقش اصلی فیلم، یعنی رابرت اوپنهایمر را بازی می‌کند.

کیلیان مورفی در اوپنهایمر

داستان فیلم در حقیقت اقتباسی از کتاب برنده جایزه پولیتزر American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer اثر کای برد و مرحوم مارتین جی شروین است که به بررسی درگیری و سیاست پیرامون ایجاد بمب هسته‌ای و مرد پیچیده در مرکز تمام ماجراها می‌پردازد.

طبق سنت همیشگی نولان برای IMAX فیلم‌برداری شده است و بخش‌هایی از آن نیز سیاه و سفید خواهند بود. Oppenheimer از این نظر نیز جالب توجه است که حکم اولین همکاری بین نولان و استودیو یونیورسال را دارد. با تمام این اوصاف، می‌توان فیلم Oppenheimer را از همین الان یکی از نامزدهای دریافت جایزه اسکار پس از اکران آن در تابستان ۲۰۲۳ دانست.

کیلین مورفی نیز تاکنون در چند فیلم گذشته نولان حضور داشته و به نوعی یکی از بازیگران موردعلاقه او محسوب می‌شود. فیلم اوپنهایمر حکم ششمین همکاری کیلین مورفی با کریستوفر نولان را خواهد داشت، چرا که او در Inception، سه‌گانه Dark Knight و Dunkirk نیز بازیگری کرده بود. تفاوت بزرگ این همکاری با فیلم‌های قبلی این است که او این بار در نقش اصلی فیلم ظاهر خواهد شد و در کنارش جمع بزرگی از ستارگان هالیوود را خواهد داشت.

انتخاب بازیگران مکمل فیلم اوپنهایمر تا حدی هوشمندانه و حرفه‌ای بوده که به تنهایی یکی از مهم‌ترین دلایل تماشای این فیلم محسوب می‌شود و می‌توان آن را یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های اخیر سینما دانست. امیلی بلانت نقش همسر رابرت اوپنهایمر (کاترین اوپنهایمر ویسرینگ) را بازی می‌کند و در کنار او رابرت داونی جونیور را در نقش لوئیس استراوس (وزیر بازرگانی ایالات متحده) می‌بینیم.

از دیگر بازیگران می‌توان به مت دیمون، فلورنس پیو (در نقش جین تاتلاک، روانپزشک آمریکایی، عضو حزب کمونیست ایالات متحده و معشوقه اوپنهایمر)، بن سفدی در نقش ادوارد تلر (یکی از اعضای پروژه منهتن و فیزیکدان مجارستانی)، کنت برانا، متیو موداین، گری اولدمن (در نقش رییس جمهور، هری ترومن) رامی ملک، جک کواید، جاش هارتنت، الکس وُلف، آلدن ارنرایک، بن افلک، کیسی افلک، جیمز دارسی و دین دی‌هان اشاره کرد.

یه موردی هم که وجود داره این است که

یکی از موردانتظارترین لحظاتی که فیلم اوپنهایمر وعده به تصویر کشیدن آن را داده، بازسازی آزمایش هسته‌ای ترینیتی (Trinity) در نیومکزیکو در سال ۱۹۴۵ است. این یک لحظه تاریخی برای پروژه منهتن بود، زیرا انفجار آزمایشی آن‌ها در صحرای جورنادا دل موئرتو انرژی‌ معادل ۲۵ کیلوتن TNT بود که حتی توسط برخی از شهروندان نیومکزیکو احساس شد.

خب به پایان این مقاله میرسیم .نظرتون رو به ما بگین که به نظر شما از بین باربی و اوپنهایمر کدام میتوانند فروش بیش تری درون باکس افیس داشته باشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *