آیا فیلم آواتار دو تا الان سود داشته یا خیر ؟

آواتار 2

در این مقاله به بررسی فیلم آواتار دو میپردازیم جدیدترین ساخته ی جیمز کامرون تقریبا یکی از مورد انتظار ترین فیلم های 2022 بوده ،که بعد از ساخت این فیلم توسط جیمز کامرون و پخش آن دورن شبکه پرطرفدار دیزنی تونسته به فروش خوبی دست پیدا کنه که بیشتر در مورد ان حرف میزنیم .

همون طور که میدونید سری اول این فیلم جزو پرفروش ترین فیلم های هالیوود هست طوری که زمانی رتبه یک هم متعلق به این فیلم بوده ، البته جیمز کامرون داخل فیلم های پرفورش لیست از بسیاری از فیلم هاش داره .

فیلم آواتار2 با فروش بیش از ۲.۳ میلیارد دلار که شامل ۶۸۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۱.۶۳۳ میلیون دلار در بازار بین‌المللی می‌شود، سومین فیلم پر فروش تاریخ سینما است و حالا والت دیزنی به ساخت نه تنها یک دنباله بلکه سه دنباله دیگر فیلم آواتار چراغ سبز نشان داده است. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، گزارشی از میزان سودآوری فیلم Avatar 2 منتشر شده است که نشان از موفقیت تجاری فوق‌العاده این فیلم علمی تخیلی دارد.

جوایز های کسب شده آواتار 2 اعم از :

آواتار: راه آب در نود پنجمین دوره جوایز اسکار ، نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین صداگزاری، بهترین طراحی صحنه و بهترین جلوه های تصویری شد. این فیلم نامزد دریافت دو جایزه از بفتا پنج جایزه از انتخاب منتقدان (کسب یک جایزهٔ)و دو جایزه از گلدن گلوب شد. این فیلم توسط هیت بازبینی فیلم و انستیتوی فیلم امریکا به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲ نام گرفت.

ددلاین گزارش داد فیلم آواتار توانسته است بیش از ۵۳۱.۷ میلیون دلار برای والت دیزنی سودآوری داشته باشد.

ددلاین اشاره می‌کند که دیزنی به‌طور متوسط ۵۵ درصد از فروش فیلم آواتار ۲ در سالن‌های سینما را دریافت کرده است که باتوجه‌به فروش اعلام شده و با وجود هزینه تبلیغات و تولید بالای فیلم، شاهد سود فوق‌العاده دیزنی از جدیدترین اثر جیمز کامرون هستیم.

ددلاین در ادامه می‌گوید که دیزنی تنها ۱۵۰ میلیون دلار دیگر از فروش فیلم آواتار در بازار خانگی سودآوری خواهد داشت و ۲۰۰ میلیون دلار نیز ازطریق پخش فیلم آواتار 2 از تلویزیون و سرویس‌های استریم دریافت خواهد کرد تا شاهد سودآوری بیشتر این فیلم برای دیزنی در آینده باشیم که حالا تبدیل به یک ماشین پولساز برای آن‌ها شده است. هزینه ساخت این فیلم حدود ۴۰۰ میلیون دلار بوده و همچنین ۱۷۵ میلیون دلار هم برای پخش تبلیغات اختصاص داده شده است.

در مجموع کل‌ هزینه‌های فیلم آواتار ۲ حدود ۱.۰۸۷ میلیارد دلار اعلام شده است. طبق گفته ددلاین، دیزنی به جیمز کامرون، کارگردان و نویسنده و جان لاندو، تهیه‌کننده فیلم‌های آواتار بخش عمده‌ای از ۳۰۰ میلیون دلار هزینه مشارکت را پرداخته کرده است و بازیگران به‌جای دریافت هزینه مشارکت، پیش‌پرداخت‌های بزرگی دریافت کرده‌اند. برای مقایسه کامرون برای اولین این فیلم توانست ۳۵۰ میلیون دلار دریافت کند.

سخن پایانی:

فیلم آواتار 3 در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳)، فیلم آواتار 4 در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ (۲۷ آذر ۱۴۰۵)،فیلم آواتار 5 در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ (۲ دی ۱۴۰۷)، ‌روی پرده‌های سینما خواهند رفت. وظیفه کارگردانی تمامی قسمت‌های جدید فیلم آواتار بر عهده جیمز کامرون خواهد بود. علاوه‌‌بر کارگردانی، کامرون به‌همراه جاش فریدمن، ریک جافا، آماندا سیلور و شین سالرنو، وظیفه نوشتن هر چهار دنباله فیلم آواتار را نیز بر عهده دارد.

تریلر فیلم بخشی از قسمت ها و فضاهای جذاب فیلم آوتار2 :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *