نقد فیلم Ghosted

Ghosted-روح شده

کارگردان: dexter fletcher

نویسندگان: Chris McKenna ,Rhett Reese ,Erik Sommers

بازیگران:chris evans ,Ana de Armas ,adrien brody

ژانر:اکشن ، کمدی ، درام

زمان فیلم:117 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده : خیر

نمره Moviej2 به این فیلم از 10 :6.1

خلاصه داستان: کول (کریس ایوانز) به شکل اتفاقی طی یک برخورد دیوانه‌وار ، عاشق دختری مرموز (آنا د آرماس) می‌شود، اما او یک مامور مخفی است. کول و سیدی قبل از اینکه بتوانند برای قرار دوم خود تصمیم بگیرند وارد یک ماجراجویی بین‌المللی می‌شوند تا دنیا را نجات دهند.

اثری عاشقانه اکشن و حتی کمدی.
Ghosted فیلمی که به نقد آن میپردازیم:
«Ghosted» قرار بود با بازیگران فیلم «کاپیتان آمریکا» ساخته شود و برای ترکیب اصلی قصه، کریس اوانز و اسکارلت جوهانسون مدنظر سازندگان بودند. اما در ادامه به دلیل مشغله‌های کاری، جوهانسون از پروژه کناره‌گیری کرد و آنا د آرماس به فیلم اضافه شد. بااین‌حال، اغلب بازیگران «کاپیتان آمریکا» حضور کوتاهی در فیلم دارند که احتمالاً بتواند برای علاقه‌مندان به دنیای مارول جالب باشد.

«Ghosted» بر اساس کلیشه‌های رایج ژانر اکشن ساخته شده است. محصولی که اغلب نمونه‌های مشابه آن را در پلتفرم‌های دیگری از جمله «نتفلیکس» شاهد بوده‌ایم. فیلمنامه «Ghosted» سرشار از لحظات سطحی و عجیب است که اغلب باتوجه‌به رویکردهای اجتماعی امروز جامعه آمریکا ساخته شده است. اثری که سعی می‌کند در لبه تیغ حرکت کند و تحت هیچ شرایطی پا را فراتر از نگاه سطحی به مقوله خانواده، جاسوس و موقعیت‌های مختلف سیاسی قرار ندهد چراکه می‌داند اگر قرار باشد متفاوت رفتار کند، احتمالاً با واکنش‌های منفی گروه‌های مختلف مواجه خواهد شد.
به همین دلیل هست که رسانه ها این فیلم رو فیلم ساده ای بیان میکنند که کاملا درست است چون فیلم قدرت ریسک پذیری ندارد.
صحنه های اکشن خاص نیست.
فیلم برداری اصلا خاص نیست.

جلوه های ویژه فیلم افتضاح هست در حدی که شاید قابل باور نباشد که این فیلم محصول سال 2023 است.
کمدی هم جالب نیست.
«Ghosted» شبیه به یک دوجین فیلم اکشن دیگر در چند سال اخیر است که از طریق سرویس‌های استریم پخش می‌شوند. در این جا، هیچ خلاقیت یا نگاه متفاوتی در روایت داستان شکل نگرفته و می‌توان گفت با یک کلیشه تمام‌عیار مواجه هستیم که هر فریم و هر ثانیه از آن را قبلاً در آثار دیگر شاهد بوده‌ایم. فیلمی که نمی‌تواند بخنداند چون می‌ترسد و درعین‌حال، باید پول‌ساز باشد و به همین دلیل کلی مکان‌های تبلیغاتی در طول قصه معرفی می‌کند که از کافی‌شاپ گرفته تا چند ساختمان و خیابان و البته، جزیره‌ای که نامش را با فونت بزرگ زیرنویس می‌کند را در بر می‌گیرد!
این اثر سینمایی توسط کارگردان دکستر فلچر تولید شده است. اگرچه از نظر فنی می‌توان گفت که کار تیم تولید و از اساس شخص کارگردان به عنوان رهبر فیلم کارآمد است، اما متأسفانه اغلب اوقات مکانیکی بودن یا همان کلیشه‌ای بودن آن ثابت می‌شود. برای مثال: این کلیشه‌ای بودن داستان و سازوکار آن در دقایق اول، در دیالوگ اولیه بین سادی رودز (آنا د آرماس) و کول ترنر (کریس ایوانز) قابل توجه است. چیزی که قرار بود خرید ساده یک گل توسط یک جاسوس از یک کشاورز ساده‌دل باشد، به فرمولی‌ترین حالت ممکن به یک مشاجره ختم می‌شود. این مشاجره نقطه شروع یک برخورد عاشقانه است که بقیه روز و شب ادامه دارد.
این فیلم توسط رت ریس و پل ورنیک که دو فیلم قبلی ددپول (و فیلم سوم را نیز خواهد نوشت) با کمک کریس مک کنا و اریک سامرز، یکی دیگر از دو فیلمنامه نویسی که هر سه فیلم مرد عنکبوتی را با بازی تام هالند نوشته‌اند، به نگارش درآمده است. و علاوه بر همه اینها، وقتی چهره‌های شناخته شده و زیبا و جذابیت کریس ایوانز و آنا د آرماس را اضافه می‌کنید، حداقل برای یک کمدی اکشن انتظار بالایی از این اثر دارید. ولی اگرچه این فیلم از ذهن افرادی که فیلم‌های ددپول را نوشته‌اند بیرون آمده است، در اینجا انتظار هیچ چیز عجیب یا جنجالی نداشته باشید.
در انتها در مورد تمامی نکات منفی صحبت کردیم.
شاید از خودتون بپرسید چرا نکات مثبت نگفتیم یک تیم بازیگری می‌تونست نکته مثبت باشد که این فیلم متاسفانه شکست خورد عملا این فیلم هیچ نکته مثبتی ندارد.

بازی آنا د آرماس در این فیلم واقعا پایین از سطح انتظار بود و در هیچ بخشی نمیتوانست احساس های لازم رو به بیننده تلقین کنه و به صورتی بود که بیننده باید حدس میزد احساسات رو . شاید اگه اسکارلت جوهانسون این نقش رو بازی میکرد سطح فیلم خیلی با چیزی که الان هست متفاوت بود.

آنا د آرماس در فیلم روح شده


البته بازی آدرین برودی مانند تمامی فیلم هاش بی نقص است.شاید تنها نقطه مثبت فیلم هم همین بخش باشد.
درسته که ما خیلی نکات منفی گفتیم چون مثبتی وجود نداشته است. این فیلم تا این لحظه به اعتقاد خیلی ها یکی از بدترین فیلم های سال هست ولی همین فیلم بد هم میتواند برای دو ساعت شما رو با خودش همراه کند و در بعضی لحظات شاید بتواند خنده بر روی لب شما بیاورد.

تریلر فیلم Ghosted

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *