اعتصاب نویسندگان هالیوود

اعتصاب نویسندگان هالیوود

خبر داغ این روز ها چه در حوزه سینما و چه در حوزه های دیگر خبر اعتصاب نویسندگان هالیوود است.

نویسندگان هالیوود برای افزایش دستمزد و تعیین تکلیف آینده خودشان در مواجهه با هوش مصنوعی راهپیمایی در برابر شرکت های بزرگ برگزار کردند.

اتحادیه نویسندگان آمریکا هر سه سال یکبار برای عقد قرارداد های جدید با استودیو های بزرگ هالیوودی مذاکره میکنند. اما امسال این مذاکرات به تنش و شکست منجر شده است.

یکی از مواردی که مطرح شده عدم افزایش دستمزد آنهاست نسبت به افزایش تولیدات و سود های چشمگیر شرکت های بزرگ. رهبران اتحادیه نویسندگان هالیوود معتقد است که سیستم حال حاضر معیوب است و بقای شغل نویسندگی در خطر است.

نویسندگاه آمریکایی خواهان افزایش حقوق ، کسب درآمد از پروژه ها ، لحاظ کردن پیش نیاز های مطلوب برای استخدام ، محدود سازی قراردادهای انحصارگرایانه و در نهایت مهمترین آن ها رفع نگرانی ها در ارتباط با هوش مصنوعی.

نویسندگان معنقد هستند با توجه به تورم دستمزدشان در 5 سال اخیر تقریبا با 14 درصد کاهش داشته است. درآمد نویسندگان از زمانی که بیشتر فیلم ها در استریم ها پخش میشود کاهش چشمگیری داشته است زیرا قبلا آنها از سود پروزه ها سهم داشتند به خصوص در اکران فیلم ها در کشور های خارجی.

دانیل تالبوت نویسنده 45 ساله شرکت پارامونت که بیش از 12 ساعت دست به اعتصاب زده است گفت:

ما خواهان دستمزد منصفانه هستیم و برای حقوق خود تلاش و مبارزه میکنیم.شرکت های فیلمسازی (استودیو ها) ما را استهزا میکنند.

اثر اعتصاب نویسندگان بر هالیوود

اثر این اتفاق زمان میبرد تا مشخص شود اما اگر این اعتصابات ادامه دار باشد همانطور که در این چند روز زیاد شنیدیم بسیاری از فیلم های در حال ساخت و یا فیلم هایی که قرار هست ساخته شود کنسل میشود و تعداد فیلم های تولیدی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

این برای بار دوم است که انجمن اعتصاب کرده است و اعتصاب قبلی بالغ بر 100 روز به طول انجامیده است. اعتصال سال 2007 چیزی در حدود 2.1 میلیارد دلار به اقتصاد کالیفرنیا ضربه زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *