هالیوود: اعتصاب نویسندگان به چه مواردی آسیب رسونده

اعتصاب نویسندگان هالییود

در‌حالی‌که یک هفته از اعتصاب نویسندگان هالیوود می‌گذرد، توقف کارهای نویسندگی به این معنی است که بسیاری از پروژه‌ها و برنامه‌های در دست تولید نیز متوقف شده‌اند. به گزارش ورایتی، با تشکیل صف‌های اعتراض و راهپیمایی در سراسر هالیوود و نیویورک، بسیاری از پروژه‌های فیلمنامه‌ای به‌ناچار با توقف روبه‌رو شده‌اند، این در حالی است که آخرین اعتصاب نویسندگان ۱۵ سال پیش رخ داده بود.

مراسم اهدای جایزه انستیتو فیلم آمریکا به نیکول کیدمن با اعتصاب نویسندگان به تعویق افتاد. این هم خودش مورد عجیبی هست که باید ببینیم در اینده چه اتفاقی میفته .

واکنش سلبریتی‌ها به اعتصابات

بازیگرانی همچون الیزابت اولسن، برت گلدشتاین، راب لو، آماندا سایفرد، برایان تایری هنری و خیلی دیگر که خودشان نیز نویسنده هستند طی توییت‌های متوالی از این اعتصابات حمایت کرده‌اند. فیل لرد و کریس میلر، نویسندگان انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse نیز از این حرکت پشتیبانی کرده‌اند.

فیل لرد و کریس میلر، برندگان اسکار Spider-Man: Across the Spider-Verse گفته‌اند:

حرف انجمن منطقی و عادلانه است. نویسندگان جوان بسیار آسیب‌پذیر هستند. دستمزدها برخلاف رونق اقتصادی کاهش یافته و باید قرارداد عادلانه‌ای بسته شود. هرچه زودتر استودیوها کاری برای این مشکل بکنند شرایط برای همه ما بهتر می‌شود.

آماندا سایفرد، بازیگر برنده امی برای فیلم The Dropout نیز گفته:

این مذاکرات لازم هستند و واقعا نمی‌فهمم مشکل کجاست. همه چیز با پخش فیلم و سریال‌ها تغییر کرده و همه باید با توجه به زحمتی که می‌کشند پول بگیرند. اینکه دیگه چیز راحتی است.

الیزابت اولسن بازیگر مینی سریال وانداویژن نیز گفته:

باید تصور کنیم چطور تمامی مردم می‌توانند زندگیشان را بچرخانند. بازیگرانی که قبلا از پس اجاره خانه برمی‌آمدند دیگر با این دستمزدها نمی‌توانند. بعد از پخش آثار خبری از پول نیست.

فصل دوم House of Dragon علی رغم اعتصابات به کار خود ادامه می‌دهد

طبق خبر منتشر شده از سوی پایگاه خبری ورایتی، پیش درآمد موفق سریال گات، کار نوشتن فیلم نامه‌اش به پایان رسیده و فصل دومش بدون هیچ خللی به کار خود ادامه می‌دهد و طبق برنامه‌ریزی در انگلیس فیلمبرداری می‌شود. فیلمبرداری فصل دوم از اوایل فروردین شروع شده و این فصل هشت قسمتی است و تابستان سال آینده پخش می‌شود.

برنامه گفتگو محور روزانه «تاک» ضبط جدید نخواهد داشت، اما قسمت‌های جدید که از قبل ضبط شده بود طبق برنامه قبلی روی آنتن می‌رود.

hollywood

کارتون محبوب شرک هم به تعویق افتاد

اشلی لایل از خالقان سریال «جلیقه زردها» اعلام کرد نوشتن فیلمنامه فصل سوم این سریال برای شبکه شوتایم متوقف شده و افزود: کاری شگفت‌انگیز و خلاقانه بود و من منتظرم زودتر انجمن نویسندگان با تولیدکنندگان به یک توافق منصفانه دست یابند تا به آن کار بازگردم.

بازهم اخباری در این باره منتشر شد براتون قرار میدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *