بررسی فیلم The Mother

The Mother

کارگردان:Niki Caro

نویسندگان: Andrea Berloff, Peter Craig, Misha Green

بازیگران:jennifer lopez,gael garcía bernal,Paul Raci

ژانر : اکشن ، هیجان انگیز

زمان فیلم : 117 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده : بله

نمره Moviej2 به این فیلم از 10 : 5.9

فیلم The Mother محصول سال 2023 است .

این فیلم در مورد یک قاتل خطرناک (با بازی جنیفر لوپز) است که از مخفیگاه خود بیرون می‎آید تا از دختری که سال‌ها پیش او را از دست داده بود، محافظت کند. در این میان او باید از چنگال مردان خطرناکی که به دنبال دستگیری وی هستند، فرار کرده و…

با ما همراه باشید با بررسی فیلم The Mother

The Mother
The Mother

فیلم با شروع خوبی همراه هست و البته درست که در همین ابتدا سکانس هایی رو میبینیم که هیچ دلیل منطقی براشون وجود نداره ولی از فیلمی با این سطح و ژانر باید راضی باشیم و بگذریم.

در ابتدا فیلم شروع به معرفی شخصیت ها میکنه و تا حدی هم این کار رو به خوبی انجام میده.

اصلی ترین شخصیت ، شخصیت جنیفر لوپز است که در همین ابتدا نشون داده میشه که جدی ولی احساساتیه و سعی میکنه احساسات رو مخفی نگه داره درون خودش و بروز نده.

فیلم در همان ابتدا یه صحنه اکشن خوب داره ( صحنه ای که تمام ماموران اف بی ای کشته میشوند جز یک نفر که جونش رو مادر داستان نجات میدهد)که همین صحنه میتونه باعث بشه که فیلم برای بیینده کشش داشته باشه و بخواد ادامه بده .

در ادامه هم شاهد وارد شدن ضربه چاقو به شکم مادر داستان هستیم و ترکیدن بمب و سوختن آلوارز.

همه این بخش ها نشان میدهد که شخصیت مادر فرزندش رو خیلی دوست داره و تمام تلاشش رو برای زنده نگه داشتنش میکنه برای حفظ جونش هم مجبور میشه به آلاسکا بره و تنها زندگی کنه .

همانطور که داستان فیلم رو هم تا اینجا با ما خوندید حتما متوجه شدید که داستان این فیلم خیلی خیلی تکراریه و یه خیلی فیلم شبیه به این داستان ساخته شده .

البته معمولا تمام فیلم های اکشن هدفشون روی داستان نیست تمرکز فیلم های اکشن معمولا در ابتدایی ترین حالت روی بازیگر هست تا بتونه حداقل حرکات رزمی یا دفاعی از خود به جای بزاره به عنوان مثال کیانو ریوز برای بازی در مجموعه ی جان ویک آموزش های خاصی رو به صورت دوره ای میگذرونه که البته قسمت مهمی از موفقیت این مجموعه هم به خاطر وجود همین مورد هست.

 بگذریم ما نمی‌خوایم بگیم جنیفر این فیلم رو بد بازی کرده نه به هیچ وجه ما میخوایم بگیم کارگردان هدفی برای بازی جنیفر داخل فیلم نداشته تمام سکانس های اکشن فیلم چند بار از چند زاویه فیلم برداری شدن و این مورد برای مخاطب خیلی سریع عوض میشه وخب همین مورد دقیقا ضعف سکانس های اکشن این فیلم هست.

البته خب در این قسمت فیلم برداری ضعیف هست و میشه گفت در همه جا به این شکل نیست مثلاً زمانی که هکتور میمیره و جنیفر بازم بچه ی خودش رو به ویلیام میسپره درون چهار راهی ماشینی به ویلیام میزنم هنگام وقوع حادثه تا دقایقی بعد فیلم بردار به خوبی تقارن موجود در چهارراه را به تصویر میکشد.

در این صحنه دوربین از بالا و با فاصله تقریبا زیاد فیلم برداری میکنه بعد ۳۶۰ درجه متمایز به چپ می‌چرخه حول محور دوربین که خب در این قسمت فیلم بردار روی هیچ موردی فکوس نمیکنه اما مخاطب خودش روی ماشین ویلیام نظرش جلب میشه خب میشه گفت در این قسمت فیلم برداری خوب و به صورت مدرن عمل میکنه.

خب در ادامه هم که فیلم برداری مثل حالت پرتره انجام میشه و تمرکز فیلم بردار روی زویی هست که نشون دهنده ضربه ای که به سره زویی وارد شده بر اثر تصادف

به صورت کلی میشه گفت که فیلم The Mother در فیلمبرداری عملکرد خیلی خوبی نداره و این نکته به وضوح در طول فیلم به چشم میاد و گاهی اوقات باعث میشه که صحنه های اکشن فیلم برای بیینده دلچسب نباشه.

بازیگر های فیلم در نقش منفی به نظرمون خوب و قابل قبول بودن یکی با احساس و یکی بی احساس که نشون دهنده خود جنیفر در طول فیلم بود بعضی سکانس ها با احساس در بعضی از قسمت ها هم بی احساس

خب همون طور که بالا تر گفتیم جنیفر درون فیلم بد بازی نکرد ولی کارگردان برای جنیفر برنامه ای نداشته ، اما نکته ای که در این فیلم وجود داره نسبت به باقی فیلم هایی که از ستاره هایی مثل جنیفر لوپز استفاده میکنند عدم فوکوس بر روی بازیگر زن فیلم در سکانس هاست به صورتی که در خیلی از فیلم ها توجه فیلم بردار بیشتر از فیلم برروی بازیگر زن سکانس هست و کارگردان فیلم ها تلاش میکنه تا از بازیگر زن فیلمش بیننده جلب کنه ولی این فیلم به این صورت نبوده .

موسیقی فیلم هم بد نبود و تمام قسمت به درستی رعایت شد

سکانس های اکشن فیلم مادر تمامیشون بد بودن و این که هدف این فیلم هنوز به نظر من مشخص نیست یه فیلم اکشن با داستانی تکراری و حتی بدون هیجان و بدون سکانس های اکشن خاص و فقط و فقط بازیگران خوب .

خب یه نکته منفی دیگه هم که وجود داره درون این فیلم تمامی وسیله نقلیه های ممکن که درون فیلم بوده جنیفر یک بار سوارشون میشه جدا از سکانس اکشن خاصی .

زیاد نکات منفی گفتیم اما نکات مثبت همون طور که گفتیم شخصیت پردازی خوب به خصوص جنیفر و ویلیام و نقش های مخفی به درستی انجام میشه و حتی مرد آلاسکایی گذشته دوری از خودش بیان میکنه که خیلی دیر بیان میکنه البته روند فیلم هم کند هست چون مخاطب تقریبا نصف فیلم رو انتظار میکشه تا تازه متوجه شه بابای بچه کیه که خب به نظر من حداقل این مورد یکی از جذابیت های فیلم هست راستی همون طور که فیلم شروع فوق‌العاده ای داشته پایان بندی خوبی هم داره سکانس های انتهایی فیلم هم خوبه فقط سکانس های اکشن عملکرد ضعیفی داشتن .

خب در انتها

هر فیلمی نکات منفی و مثبتی داره یکی کم تر یکی بیش تر این فیلم هم بازیگران خوب و یک کارگردان توانا داره که شاید بتونه شمار‌و وادار به دیدن فیلم بکنه اگرم نکرد ما گفتیم شخصیت پردازی فیلم خوبه یه نکته ای به خاطر داشته باشید نام شخصیت اصلی فیلم The mother  هست .

تریلر منتشر شده از این فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *