کریس ایوانز

کریس ایوانز
کریس ایوانز(کریستوفر رابرت ایوانز)
تاریخ تولد: 13 ژوئن سال 1981 -متولد بوستون ،ماساچوست
حرفه: بازیگر، کارگردان و تهیه کننده
زندگی شخصی:

کریس ایوانز دوره های رشد خود را در شهرکی مجاور سدبری سپری کرده است. مادر او لیزا یک کارگردان هنری در تئاتر جوانان کنکورد و پدر او باب یک دندانپزشک است. پدر و مادر کریس در سال 1999 از یکدیگر جداشدند.

کریس ایوانز دارای دو خواهر و یک برادر است که برادر او نیز در حرفه بازیگری فعالیت میکند. خانواده ایوانز در مذهب کاتولیک بزرگ شده اند و خود ایوانز دانش آموخته آیین بودایی است.

کریس ایوانز اصلیتی ایرلندی، ایتالیایی دارد .و از کودکی، از تئاتر های موزیکال لذت میبرد و در اردوی بازیگری شرکت میکرد. او در نمایش موزیکال خداحافظ مرغک نیز نقش آفرینی کرده است.

کریس ایوانس
کریس ایوانس

کریس ایوانز در ارتباط با روی صحنه بودن و بازیگری گفته است که احساسی مانند خانه را برای او دارد.

او به ورزش فوتبال آمریکایی علاقمند است و طرفدار تیم نیو انگلند پتریوتس است و از علاقه زیاد در مستند ساخته شده در ارتباط با این تیم نقش راوی را بر عهده داشته است.

کریس ایوانز در سپتامبر 2000 وقتی فقط 19 سال داشته است برای راحتی کارش به لس آنجلس نقل مکان کرد.

او در ارتباط با تجربه خود در زندگی در آپارتمان اوک وود در دریاچه تولوکا گفته است:

شما با بسیاری از افراد مشتاق ارتباطات عجیبی برقرار می‌کنید، اما شما نیز به نوعی یکی از مشتاقان هستید. اوقات خوشی بود. واقعاً همین‌طور بود. این مانند کمیته خوش‌برخورد لس آنجلس بود

ایوانز در سال 2001 با جسیکا بیل وارد رابطه شد ولی این رابطه بیشتر از 5 سال دوام نداشت.

بعد از این رابطه او با ساندرابولاک، دیانا آگرون، لیلی مکالینز و … رابطه داشت تا در نهایت در سال 2007 با مینکا کلی وارد یک رابطه نسبتا طولانی شد . این رابطه در سال 2014 به پایان رسید.

در بازه سال 2016 تا 2018 او با جنی اسلیت رابطه داشت و بعد از آن هم با لیلی جیمز وارد رابطه شد.

فعالیت سیاسی:

از فعالیت های سیاسی او میتوان به مخالفت و انتقاد هایش از ترامپ و همچنین طرفداری او از هیلاری کلینتون اشاره کرد. همچنین او وبسایتی درست کرده است که هدفش ارائه هر دو دیدگاه دموکرات ها و جمهوری خواه ها در ارتباط با موضوعات سیاسی است.

همچنین ایوانز در یک برنامه جمع آوری مالی مجازی برای جو بایدن در کارزرار انتخاباتی ریاست جمهوری خود در سال 2020 شرکت کرد.

فعالیت های بشر دوستانه:

ایوانز یکی از حامیان موسسه خیریه پناهگاه کریستوفر است که مسکن خانواده های مبتلا به سرطان دوران کودکی را تامین میکند و در جمع آوری کمک های مالی به نفع این سازمان شرکت کرده است.

ایوانز در سال 2020 اقدام به جمع آوری کمک های مالی مجازی با همکاری هم بازی های خود در انتقام جویان کرد تا به تعدادی از بانک های غذایی کمک کند.

زندگی حرفه ای:

اولین حضور او در یک فیلم آموزشی کوتاه به نام “تنوع زیستی: علاقمند زندگی” در سال 1997 بود. سپس او به عنوان مدل تایلر در بازی تخته ای تاریخ معماآمیز ار هسبرو بود.

بعد این بخش همانطور که گفتیم او به لس آنجلس نقل مکان کرد و موفق شد اولین تجربه بازی دریک نقش تلویزیونی را بدست بیاورد. نقش او در فیلم “تازه واردان” بود.

بعد از آن  ایوانز در یک سریال کوتاه 8 قسمتی به نام “جنس مخالف” بازیگر نقش اصلی بود.

در سال 2001 او در فیلم “نه یه فیلم توجوانی دیگر” و “فیلم نقیضه” ایفای نقش کرد. فیلم نقیضه با طور عمده با نقد های منفی روبرو شد ولی با فروش نسبتا خوبی روبرو شد (66 میلیون دلار)

بعد از دو فیلم بالا او در فیلم “بالاترین نمره” نقش اصلی را ایفا کرد. در این فیلم یکی از منتقدان در ارتباط با بازی ایوانز گفته بود که بی مزه است و جاذبه کمی دارد. در همین سال او همراه با جیسون استاتهام در فیلم اکشن “موبایل” ایفای نقش کرد.فیلم نقد های مثبت و منفی زیادی دریافت کرد ولی یکی از منتقدین در ارتباط با بازی ایوانز گفته بود که او توانست خودش را به عنوان فردی کاریزماتیک به اثبات برساند.

فیلم مستقل “مردم خشمگین” فیلمی بود که کریس ایوانز در سال 2005 در آن ایفای نقش کرد. در همین سال او در در فیلم “لندن” نیز ایفای نقش کرد. این فیلم نقد های منفی زیادی دریافت کرد و اصلا مورد قبول هیچکس واقع نشد.

بعد از همه این ها بالاخره رسیدیم به اولین حضور او در فیلم های ابرقهرمانی که عمده مشهوریت او بخاطر همین فیلم هاست. اولین نقش ابر قهرمانی او در سال 2005 در فیلم “چهار شگفت انگیز” بود. این فیلم با استقبال نسبتا خوبی توسط منتقدان روبرو شد و در فروش هم توسط به موفقیت دست پیدا کند.

دو سال بعد مجددا کریس ایوانز برای بازی در فیلم ابر قهرمانی “چهار شگفت انگیز” بازگشت. از نظر منتقدان این فیلم نسبت به نسخه قبلی خود با پیشرفت قابل توجهی روبرو شد.

کریس ایوانز در ارتباط با این دو فیلم گفته است:

کمی ناخوشایند بود چون فیلم ها آنطور که تصور میکردم نبود..

در میان این ها او در حرفه صداپیشگی نیز فعالیت کرد و وظیفه صداپیشگی شخصیت کیسی جونز را در “لاکپشت های نینجا” بر عهده داشت. این فیلم با نظرات متفاوتی از منتقدین روبرو شد ولی در فروش موفق بود.

“خاطرات پرستار بچه” فیلم دیگری بود که او در سال 2007 ایفای نقش کرد. در این فیلم او با اسکارلت جوهانسون همبازی شد.

بعد از آنها ایوانز در سال 2008 در فیلم “سلاطین خیابان” ایفای نقش کرد . در این فیلم او با کیانو ریورز همبازی شد. بعد این فیلم شاهد هنرنمایی او در فیلم “گم شدن الماس اشک” بودیم.

“فشار” فیلم بعدی بود که در سال 2009 او در آن ایفای نقش کرد. این فیلم هم اصلا با استقبال منتقدین روبرو نشد و امتیاز های پایینی روبرو شد.

در سال 2010 در “بازنده ها” شاهد هنرنمایی کریس ایوانز بودیم. در ادامه همین سال “اسکات پیلگریم در برابر دنیا” نیز ایفای نقش کرد.

فیلم “کالت” نیز فیلمی بود که در سال 2011 از او ساخته و پخش شد.

در میان این ها در سال 2010 شاهد هنرنمایی کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا بودیم. نقشی که همه کریس ایوانز را با آن میشناسیم.

کریس ایوانز در ابتدا نمیخواست بازی در این فیلم را قبول کند ولی در نهایت بعد از مشورت با رابرت داونی جونیور تصمیم به پذیرفتن این نقش گرفت.

نخستین فیلم از بازی او در نقش کاپیتان آمریکا در سال 2011 پخش شد . فیلم تحت عنوان “نخستین انتقام جو” بود و با فروش خیلی خوبی همراه بود.

کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا
کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا

بعد از آن او در فیلم “انتقام جویان” ایفای نقش کرد که خیلی با فروش خوبی روبرو شد به حدی که به یکی از پرفروشترین فیلم های تاریخ تبدیل شد.

فیلم “برف شکن” فیلم دیگری بود که ایوانز در آن ایفای نقش کرد . این فیلم محصول سال 2013 بود.

در سال 2014 ایوانز مجددا برای بازی در نقش کاپیتان آمریکا بازگشت و در “سرباز زمستان” ایفای نقش کرد. در همین سال شاهد اولین کارگردانی و تهیه کنندگی او بودیم. فیلم او “پیش از آنکه برویم” بود . او وظیفه کارگردانی، تهیه کنندگی و بازیگری را بر عهده داشت.

در ادامه هم در سال های بعد شاهد حضور او در سری فیلم های انتقام جویان بودیم.

در سال 2018 او در فیلم “چاقو کشی” نیز ایفای نقش کرد. این فیلم مورد تحسین منتقدین و استقبال بینندگان قرار گرفت و به فروش خوبی در سراسر دنیا دست یافت.

سریال “دفاع از جیکوب” هم سریالی بود که در سال 2020 توسط ایوانز ایفای نقش شد.

در سال 2022 فیلم “مرد خاکستری” و در سال 2023 هم در فیلم “Ghosted” ایفای نقش کرد . در هر دو فیلم با آنا د آرماس همبازی بود.

کریس ایوانز
نکات جالب در ارتباط با کریس ایوانز:
  1. او در کلاس های مرکز فیلم و تئاتر ای استراسبورگ ایفای نقش کرد.
  2. ایوانز سگی به نام ایست دارد که بولداگ است و نیمه آمریکایی و نیمه انگلیسی است.
  3. در سال 2006 در فهرست جذابترین مجردهی مجله مردم قرار گرفت.
  4. او در هفت فیلم با اسکارلت جوهانسون همبازی بوده است.
  5. سریال مورد علاقه او انیمیشن سیمپسون هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *