نقد و بررسی فیلم Hustle

هاستل-Hustle

کارگردان:jeremiah zagar

نویسندگان: Will Fetters,Taylor Materne

بازیگران:adam sandler,ben foster,robert duvall

ژانر: درام، کمدی، ورزشی

زمان فیلم:117 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده:بله

نمره Moviej2 به این فیلم از 10 : 6.7

Hustle ماجرای استن (آدام ساندلر) استعدایاب یک باشگاه بسکتبال در لیگ NBA را روایت می‌کند که در آرزوی کمک مربی شدن است. او در جریان یکی از سفرهایش به اسپانیا به طور اتفاقی به یک بسکتبالیست مستعد خیابانی اهل مایورکا به نام بو کروز (جوانشو هرنانگومز) برمی‌خورد و علی‌رغم مخالفت‌های مدیر باشگاه او را با خود به آمریکا می‌برد و ادامه داستان.

نام فیلم Hustle خیلی هوشمندانه برگزیده شده و برگرفته از زد و بندهای خرد و پول‌های اندکی است که از شرط‌بندی در بسکتبال خیابانی به دست می‌آید و هم به تجارت کلان بازیکن‌های حرفه‌ای اشاره دارد.

در ادامه به بررسی کوتاهی از بازیگران این فیلم میپردازیم:

خوانجو هرنان گومز در نقش بو کروز، بازیکن بسکتبال . او متولد 28 سپتامبر 1995 در مادرید اسپانیا است.

قد او 2 متر و 6 سانتی‌متر است و تاکنون در در یک فیلم، یک سریال و یک برنامه بسکتبالی سابقه حضور دارد: سریال Access Hollywood، برنامه NBA on TNT و فیلم Hustle.

هرنان گومز

هرنان گومز برنده جایزه بهترین بازیکن جوان اروپا ACB است. او مدال طلای جام جهانی 2019 چین، برنز مسابقات جهانی یوروبسکت ترکیه در 2017، و نقره قهرمانی اروپا در 2015 ایتالیا و 2014 یونان و برنز 2013 لتونی را دارد.

آدام سندلر شاخص‌ترین چهره فیلم، بازیگر، خواننده، کمدین، فیلمنامه‌نویس و کارگردان امریکایی است که به قدری در این نقش فرو رفته که یک بازی شاهکار میتونید از این بازیگر ببینید. ما در فیلم Hustle یک نقش تقریبا متفاوت از آدام سندلر رو میبینیم و در این نقش او بسیار موفق ظاهر شده.

adam sandler

کویین لطیفه (Queen Latifah) بازیگر، خواننده رپ و موسیقی هیپ هاپ، مدل، تهیه کننده تلویزیونی، تهیه کننده آلبوم‌های موسیقی و نیز مجری برنامه‌های گفتگوی تلویزیونی است. لطیفه متولد 18 مارس 1970 در شهر نیوجرسی آمریکا است. پدر او افسر پلیس و مادر او معلم بوده‌اند و زمانی که لطیفه ده سال داشت، از هم جدا شده‌اند.

کویین لطیفه

لطیفه بعد از هنرنمایی در فیلم شیکاگو 2002 به شهرت رسید. او همچنین، در فیلم‌های House Party 2 محصول سال ۱۹۹۱، فیلم جنایی Juice محصول سال ۱۹۹۲، فیلم عاشقانه Jungle Fever محصول سال ۱۹۹۱، سریال Living Single شبکه فاکس (1993 تا 1998) و سریال موزیکال Living Single بازی کرده است. او تاکنون نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب و بفتا برای فیلم شیکاگو، برنده جایزه گلدن گلوب برای فیلم Life Support و برنده جایزه گرمی بوده است.

معمولا فیلم های ورزشی عمده تمرکزشون بر روی ورزشکار هست. اما این بار تمرکز فیلم به جای ورزشکار، روی یک مربی و استعدادیاب است و در نهایت نه تنها بازیکن به موفقیت می‌رسد، بلکه استعدادیاب هم به سمت کمک مربی که از ابتدا هدفش بوده ارتقا می‌یابد.

آدام ساندلر در دنیای واقعی یک هوادار دو آتشه بسکتبال است. او در سال‌های اخیر از سطح یک کمدین کاریزماتیک بالاتر رفته و ثابت کرده‌است که از عهده هر نقشی برمی‌آید. او آن‌قدر حرفه ای عمل میکند که تحمل نداریم ببینیم اشتباه می‌کند یا شکست می‌خورد.

در همان ابتدای فیلم

 معمولا فیلم های ورزشی تمرکز روی ورزشکار هست اما این بار تمرکز فیلم به جای ورزشکار، روی یک مربی و استعدادیاب است. در نهایت نه تنها بازیکن به موفقیت می‌رسد ، استعدادیاب هم به سمت کمک مربی ارتقا می‌یابد.

آدام ساندلر که در دنیای واقعی یک هوادار دو آتشه بسکتبال است، در سال‌های اخیر از سطح یک کمدین کاریزماتیک بالاتر رفته و ثابت کرده‌است که از عهده هر نقشی برمی‌آید. او آن‌قدر حرفه ای  عمل میکند  که تحمل نداریم ببینیم اشتباه می‌کند یا شکست می‌خورد.

در همان ابتدای فیلم Hustle، به سنت اکثر فیلم‌های ورزشی، استن بزرگترین دوست و حامی خود را از دست می‌دهد. (به یاد بیاورید بروس لی چه‌طور در آغاز فیلم با مرگ استادش روبرو می‌شد.) رکس، مالک باشگاهی که استن استعدادیاب آن است، اندکی پیش از مرگش، او را به پافشاری بیشتر دعوت می‌کند.

حتی در طول فیلم تمریناتی که سندلر به شاگردش میداد کاملا شبیه تمرینات راکی بود.

داستان به غیر از این که برای یک آدمی که ورزش دوست داره مناسب هست برای منتقدین نیز مناسب است.

برای افرادی که علاقمند به فیلم درام هستند این فیلم خیلی دراماتیک نیست اما گزینه ی نامناسبی هم نیست.

طرفدارهای آدام سندلر این فیلم یک فیلم شاهکار هست.

برای افرادی که میخوام از بازیگری و عوامل فیلم لذت ببرن هم فیلم مناسب هست.

مهم ترین چیزی که درون فیلم وجود داره این هست که این فیلم، فیلم کلیشه ای نیست که نقش اول فیلم هر بار پیروز شود که خب این مورد نکته ی قابل توجهی هست.

نکته ای که در ارتباط با این فیلم وجود دارد این هست که فیلم در بعضی لحظات کشش لازم را ندارد و شاید اگر زمان فیلم کمی کوتاه تر بود عملکرد کلی فیلم بهتر میشد.

در انتها نظرات منتقدین در مورد این فیلم متوسط هست نه بد نه خوب.

نظر ما هم اینه که این فیلم یک فیلم موفق متوسط هست که ارزش دیدن و لذت بردن را دارد.

اما خب اگر بازیگر فیلم جدی یک فیلم کمدی بازی کنه اون فیلم میتونه خوب باشه ولی اگر کمدینی فیلم جدی ای بازی کنه اون فیلم میتونه فیلم شاهکاری باشه.

نظر شما در ارتباط با این فیلم چیه با ما در میان بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *