نقد فیلم Extraction

Extraction

کارگردان: Sam Hargrave

نویسندگان: Joe Russo, Ande Parks, Anthony Russo

بازیگران:chris hemsworth, golshifteh farahani, Adam Bessa

ژانر: اکشن، هیجان انگیز، درام

زمان فیلم اول:116 دقیقه – زمان فیلم دوم: 124 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده:بله

نمره Moviej2 به فیلم، قسمت اول از 10 : 6.2

نمره Moviej2 به فیلم، قسمت دوم از 10 : 5.9

کریس همسورث، کسی که او را با بازی در نقش خدای رعد(ثور) در دنیای مارول می‌شناسیم، نویسنده فیلم Extraction هم برادران روسو (خالق فیلم اونجرز:اندگیم) است و تهیه کنندگی فیلم را نیز برادران روسو بر عهده دارند. جدا از اینها، دستیار دوم کارگردان آخرین فیلم اونجرز نیز کارگردان فیلم به حساب می‌آید. این همه آشنا از پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در اینجا دور هم جمع شده‌اند و طبیعتا سطح توقع از آن بالا می‌رود، به خصوص برای ما ایرانی‌ها که می‌بینیم در این بین گلشیفته فراهانی هم حضور دارد.

فیلم استخراج یا همان Extraction اثری در ژانر اکشن، هیجانی به کارگردانی سم هارگریو است. در این فیلم کریس همسورث، در نقش یک سرباز مزدور را ایفا میکند که سعی دارد در نسخه اول پسری ربوده شده را در کنار تیمش نجات دهد و در نسخه دوم تلاش میکند برای نجات خانواه خواهر همسر سابقش.

در ابتدا بررسی کوتاه به نسخه اول این فیلم داریم سپس میرویم سراغ قسمت دوم این فیلم.

نسخه اول فیلم با بودجه ای 65 میلیون دلاری ساخته شده است و ستاره های زیادی در فیلم هست که باعث میشود بینندگن زیادی را به خود جلب کند.

کارگردان سعی خود را می‌کند تا با یک سری چشمه آمدن، گفتگوی بین گلوله‌ها را جذاب‌تر بسازد. حضور یک کاراکتر بزن بهادر دیگر در کنار تنوع لوکیشن‌های بی‌نظیر و انتخاب بسیار هوشمندانه زاویه دوربین و استفاده از دوربین در نقاط مختلف شهر داکا (پایتخت بنگلادش) فیلم را شبیه به یک بازی اکشن کرده که طراحی مراحل قوی دارد ولی گیم‌پلی آن در برخی مواقع تکراری می‌شود!

خوشبختانه دقیقا زمانی که فیلم می‌خواهد تکراری بشود، ضرب آهنگ جدیدی واردفیلم شده و این مشکل برطرف می‌شود، البته به جز نبرد پایانی که زیادی کشدار و کمی حوصله سر بر میشود.

فیلم اول بینندگان زیادی را به خود جلب کرد و با اسقبال زیادی روبرو شد برای همین هم نتفلیکس رفت سراغ قسمت دوم این فیلم.

از این سبک فیلم ها نمیتوان انتظار زیادی داشت تنها بخشش این است که میتواند بیننده را دو ساعت با خودش همراه کند.

فیلم به صورت کلی برای آن ساخته نشده که شما بخواین به هدف خاصی ببینید فقط اگر هدفتون این است که عوامل فیلم رو دست دارین یا تقریبا به دنبال فیلمی شبیه به گیم میگردین با داستان ضعیف اما گیم پلی زیبا این فیلم مورد قبولتون شاید باشه.

فیلم Extraction 2 جدیدترین اثر از کریس همسورث و سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که نکات خوب و بدی درون خودش دارد.

این فیلمن دنباله ی قسمت اول قرار داره و هر کسی انتضارات خودش رو از این مجموعه داره

در ادامه سعی میکنیم بیش تر به آن بپردازیم.

فیلم استخراج ۲ (Extraction 2) یکی دیگر از فیلم‌های اکشن سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود و با وجود اینکه این اثر تازه کریس همسورث لحظات درخشان خوبی دارد، چندین لحظه بد نیز در آن به چشم می‌خورند. کریس همسورث پس از تلاش‌های ناموفقش همچون فیلم مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی (Men In Black: International) سرانجام با فیلم «استخراج» توانست فرنچایزی خارج از دنیای سینمایی مارول برای خودش خلق کند.

این رو میشه موفقیتی برای کریس همسورث بدونیم اما برای نتفلیکس و یه فیلم اکشن نمیتونه مرغوبیتی از خودش نشون بده.

در فیلم Extraction 2 و به دنبال تجربه نزدیک به مرگ تایلر ریک با بازی کریس همسورث در پایان اتفاقات فیلم اول، او بار دیگر به خدمت گرفته می‌شود تا خواهر زن سابقش و بچه‎‌هایش را از یک زندان نجات بدهد. این اثر داستان سبک و ساده‌ای دارد و زمانی که اکشن آن پس از حدود ۳۰ دقیقه شروع می‌شود، دیگر غیر قابل توقف است.

Extraction هیچ تمرکزی روی داستان نداره و فقط و فقط سکانس های اکشن است.

یکی از بهترین سکانس‌ها در فیلم اصلی «استخراج» یک صحنه اکشن گسترده و یکپارچه بود که شبیه به یک برداشت پشت سرهم به نظر می‌رسید. یکی از نقاط قوت فیلم «استخراج ۲» نیز یک سکانس اکشن یکپارچه ۲۱ دقیقه‌ای است که در آن، ریک و تیمش وارد زندان می‌شوند و قصد دارند از آن بیرون بیایند.

Extraction
Extraction

این سکانس اکشن ۲۱ دقیقه‌ای واقعا یک حرکت تأثیرگذار و برجسته فیلمسازی به شمار می‌رود که از هر چیزی درون خودش دارد.از مبارزه تن به تن و تعقیب و گریز با ماشین گرفته تا اکشن‌های سوار بر هلیکوپتر و قطار، همگی در این سکانس طولانی جای گرفته‌اند. برخی از چشمان تیزبین ممکن است برخی کات‌های پنهان را در این سکانس مشاهده کنند اما این چیزی از ارزش این سکانس طولانی و اجرای بی‌نظیر آن کم نمی‌کند. فیلم «استخراج ۳» کار بسیار دشواری برای ارتقا این مسئله دارد.

یکی از نکات مثبت فیلم حضور ادریس آلبا هست .

در فیلم Extraction 2 ادریس البا نقش شخصی مرموز به نام آلکات را بازی می‌کند که مأموریت فراری دادن زندانیان را به تایلر ریک محول می‌کند. متأسفانه مدت زمان حضور ادریس البا کوتاه است اما او در همین مدت زمان کم توانسته جذابیت و شوخ طبعی خاصی را با کاراکتر خود به فیلم بدهد.

فیلم استخراج ۲ همچنین همکاری مجدد بین دو بازیگر فیلم‌های ثور (Thor) یعنی کریس همسورث و ادریس البا را رقم می‌زند. پایان فیلم نیز حاکی از آن است که بیننده‌ها در فیلم سوم شاهد حضور بیشتری از شخصیت آلکات با بازی ادریس البا خواهند بود.

توضیحاتی در ارتباط با صحنه های اکشن فیلم:

سکانسی که میخوان از زندان فرار کنند یه گیم پلی خیلی خوب از کریس همسورث میبینیم اما دشمن ها حتی از بازی های رایانه ای روی درجه اسان زود تر میمیرند و این نمیتونه طبیعی جلوه بده.

سکانس بعدی باشگاه هست که با پرس زدن سینه گردن فرد را میزند میتونه قابل قبول و حتی خوب باشه چون محیط دقیق فیلم برداری شده است.

در پایان فیلم اول «Extraction» تیری به گردن تایلر ریک برخورد می‌کند و این در حالی است که او قبل از آن نیز چندین گلوله دیگر خورده و سپس از بالای پل به درون آب سقوط می‌کند. در حقیقت با انجام این کار، سازندگان سرنوشت شخصیت تایلر ریک را نامشخص گذاشتند تا در صورت امکان، در فیلم دوم از آن استفاده کنند.

فیلم «استخراج ۲» هیچ دلیل قابل توجیهی درباره نحوه زنده ماندن تایلر ریک از اتفاقات پایان فیلم اول بیان نمی‌کند و تنها نشان می‌دهد که بلافاصله پس از اتفاقات پایانی فیلم اول، بدن ریک به ساحل آمده و گروه او نیز ناگهان از ناکجاآباد ظاهر می‌شوند و او را نجات می‌دهند.

سرسختی مافوق بشری تایلر ریک تنها دلیل منطقی برای زنده ماندن او است چراکه او قبل از اینکه به ساحل برسد باید غرق می‌شد یا اینکه از شدت خونریزی جان می‌باخت.

در نهایت:

سکانس های اکشن فیلم تقریبا نصفشون ضعیف عملکرده اما به خاطر محیط های متنوع میتونه از یک بهتر باشه

داستان فیلم از یک ضعیف، ضعیف تر هست

درون قسمت اول هم گفتیم فیلم بیش تر شبیه گیم پلی میمونه که خب قسمت دوم این مجموعه فقط به خاطر سکانس اکشن 21 دقیقه که به هم چسبیده شده میتونه گیم پلی بهتری از خودش نشون بده.

بازیگران بهتر از قسمت اول هستند

 برای ما ایرانی ها نکته جذاب پررنگ تر شدن حضور گلشیفتست.

ادریس آلبا هم که عملکرد خیلی خوبی از خودش به جا میزاره داخل فیلم حتی با حضور کوتاه.

در انتها فیلم رو میتونید ببینید اما باید دقت کنید فیلم بعد از این  که تموم شه نیازی به فکر نداره چون این فیلم دیدنش فقط جهت تفریح و سرگرمی هست.

توصیه میکنیم برای تفریح و سرگرمی هم که شده این فیلم را ببینید.

بر اساس اخبار بدست آمده نتفلیکس تصمیم گرفته نسخه سوم این فیلم را هم تهیه کند.

تریلر قسمت دوم فیلم Extraction

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *