کیلین مورفی

پیکی بلایندرز
کیلین مورفی
تاریخ تولد: 25 مه 1976، متولد داگلاس، کورک
حرفه: بازیگر، خواننده
زندگی شخصی:

کیلین مورفی در 25 مه 1976 در داگلاس( شهری در ایرلند) متولد شد.

مادر کیلین معلم زبان بود و زبان فرانسوی را تدریس میکرد و پدر او (براندان) برای وزارت آموزش ها و مهارت ها کار میکرد. چدر بزرگ و سایر اعضای خانواده او نیز معلم بودند.

مورفی در سن 10 سالگی شروع به نوشتن و اجرای موسیقی کرد. مورفی کاتولیک بزرگ شده و در یک مدرسه کاتولیک نیز درس خوانده است.

او در این مدرسه خیلی شلوغ بود و چندین بار اخراج شد. این مدرسه عمده تمرکزش روی ورزش بود و چون مورفی به ورزش علاقه داشت این همه دردسر درست میکرد.

اولین تجربه بازیگری مورفی در یک تئاتر در دوران تحصیلش بوده است. او در دوران دبیرستان در یک تئاتر به نام شرکت تئاتر کورکادورکا ایفای نقش کرد. خود کیلین از تجربه این تئاتر به خوبی یاد کرده است.

ویلیام وال معلم زبان انگلیسی کیلین مورفی بعد از مشاهده هنرنمایی او در این تئاتر او را تشویق کرد تا به دنیای بازیگری وارد شود و فعالیت کند. ولی در این زمان از زندگی مورفی راه متفاوتی را پیش گرفته بود و در حال تبدیل شدن به یک ستاره موسیقی راک بود.

در سن 20 سالگی مورفی در چند گروه در کنار پدی(برادر کوچکترش) آهنگ میزدند و میخوانند. در آن زمان یک پیشنهاد کاری در حوزه موسیقی به پدی و کیلین داده میشه ولی آنها این پیشنهاد رو به دلیل وضعیت تحصیل پدی رد میکنند. بعد ها خود کیلین ابراز کرد که از رد این پیشنهاد خوشحال است:

من بسیار خوشحالم که در گذشته ما آن قرارداد را امضا نکردیم زیرا شما به نوعی زندگی و کل موسیقی خود را به یک لیبل واگذار می‌کنید.

کیلین مورفی

در ادامه مورفی در سال 1996 و برای ادامه تحضیل رشته حقوق را برای خودش برگزید و در دانشگاه کورک شروع به تحصیل کرد.( تحصیل در رشته حقوق اصلا مورد علاقه او نبود و برای همین در همان ترم اول چندین درس رو افتاد و متوجه شد که قانون اون چیزی نبوده که فکرش رو میکرده)

کیلین مورفی بعد از مشاهده صحنه کورکادورکا در فیلم پرتقال کوکی به کارگردانی استنلی کوبریک توجه اش به حرفه بازیگری جذب شد.

او در آن زمان در چند تئاتر ایفای نقش کرد ولی بعد ها اعتراف کرده است که هیچ گاه هدفش از حضور در این تئاتر ها ارتقا سطح بازیگری نبوده و فقط دنبال ارتباط با زنان بوده است.

در سال 2004 کیلین با ایوان مک گینس ازدواج کرد. ایوان و کیلین از سال 1996 با همدیگر دوست بودند. این دو در یک گروه راک باهم آشنا شدند.

از سال 2015 خانواده کیلین به دوبلین مهاجرت کرد. در این زمان کیلین و ایوان دو فرزند داشتند. دو فرزند پسر که در سال 2005 و 2007 متولد شده بودند.

مورفی سبک زندگی خاصی برای خودش دارد و به صورت کلی از زندگی افراد مشهور بدش میاید. برای همین هم هست که او تا سال 2010 در هیچ برنامه ای حضور پیدا نکرده بود.

اولویت اصلی کیلین به صورت کلی عدم صحبت از خود و زندگی خودش هست و تمام تلاشش را میکند تا به تنهایی در مراسم ها حضور پیدا کند.

به صورت کلی کیلین مورفی تلاشش رو برای عدم توجه رسانه ها به خودش بکار گرفته است.

کیلین مورفی
کیلین مورفی

نکته جالب در ارتباط با کیلین مورفی این است که او هنوز هم موسیقی مینوازد ولی در تنهایی های خودش و یا با یکسری از دوستان نزدیک.

او خودش در جایی بیان کرده است که دیگر نمیخواهد عضو گروهی اس موسیقی باشد و معتقد است که نمیتواند بازیگری و موسیقی را به صورت حرفه ای در کنار هم پیگیری کند.

همانطور که در بالا گفتیم مورفی کاتولیک بزرگ شده است و به اندیشه ندانم گرایی معتقد بوده است ولی بعد از تحقیق پیرامون نقش خود به عنوان یک فیزیکدان و فضانورد در فیلم “آفتاب” بیان کرد که یک آتئیست است. ولی بعد ها مجددا گفت که همچنان به کاتولیک پایبند است.

کیلین به مدت 15 سال گیاه خوار بود و دلیل گیاه خواریش هم تردید در ارتباط با روش های ناسالم تجارت کشاورزی و همچنین ترس از ابتلا به جنون گاوی بود.

اما او در نهایت برای بازی در نقش توماس شلبی مجبور به ترک گیاه خواری و رو آوردن به گوشت خواری شد. کیلین مورفی برای ایفای نقش توماس شلبی لاغر بود و برای چاق شدن باید شروع به گوشت خواری میکرد.

در سال 2011 کیلین مورفی به عنوان حامی مرکز تحقیقات کودک و خانواده یونسکو در دانشگاه ایرلند انتخاب شد.

زندگی حرفه ای:

در سال 2002 کیلین در اولین فیلم جدی خود بازی کرد تا پیش از این کیلین در چند فیلم کوتاه و مستقل ایفای نقش کرده بود ولی فیلم “خوک های دیسکو” اولین فیلم حرفه ای او بود.

در فیلم “خوک های دیسکو” کیلین توانست توانایی های خود در حرفه بازیگری را به نمایش بزارد و توجه ها را تا حدی به سوی خودش جلب کند.

بعد از این فیلم کیلین در یک فیلم پرفروش به نام” 28 روز بعد” ایفای نقش کرد. این فیلم آغازی برای مشهوریت کیلین مورفی بود . فیلم” 28 روز بعد” در ژانر آخرالزمانی بود و با بودجه 8 میلیون دلاری ساخته شده بود ولی به فروش تقریبی 84.7 دست پیدا کرد.

“وقفه” فیلم محصول سال 2003 است که کیلین مورفی در آن ایفای نقش کرده است. این فیلم یک فیلم کمدی با پیچش جنایی است. در همین سال کیلین در فیلم “دختری با گوشواره مروارید” نیز ایفای نقش کرد. کیلین مورفی در سال 2003 در فیلم دیگری به نام کوهستان سرد نیز ایفای نقش کرد.

کلا سال 2003 برای کیلین مورفی یکی از سال های شلوغ و پرفعالیت بوده است.

کیلین مورفی
کیلین مورفی

بعد از این ها و در سال 2005 ما شاهد هنرنمایی کیلین مورفی در فیلم های “چشم قرمز” و “صبحانه در پلوتون” بودیم.

در سال 2006 کیلین را در فیلم “بتمن آغاز میکند” کریستوفر نولان دیدیم فیلمی که به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. در همان سال کیلین در فیلم “بادی که در مرغزار میوزد” هم ایفای نقش کرد.

“آفتاب”نام فیلم بعدی ای است که پیشتر هم دربارش و اثری که روی کیلین مورفی گذاشته بود گفتیم در سال 2007 ساخته شده است. فیلم “آفتاب” به کارگردانی دنی بویل است و دومین همکاری کیلین با دنی بویل.

فیلم جنایی “پاداش پریر” که در سال 2009 پخش شد فیلم دیگری بود که شاهد هنرنمایی مورفی در آن بودیم.

دومین همکاری کیلین مورفی با کریستوفر نولان در سال 2010 و در فیلم “تلقین” بوده است. او در این فیلم با لئوناردو دیکاپریو و مت دیمون همبازی است.

فیلم کمتر شناخته شده “عقب نشینی” در سال 2011 توسط کیلین مورفی منتشر شد.

“شکسته” نام فیلمی بود که مورفی در سال 2012 در ایفای نقش کرد.”شکسته نام فیلمی بود که مورفی در سال 2012 در ایفای نقش کرد.

سال 2013 و شروع پخش سریال محبوب و پرطرفدار پیکی بلایندرز. کیلین مورفی در این سریال درخشید و مشهوریت با این سریال دو چندان شد. پخش این سریال محبوب تا سال 2019 ادامه داشت.

در این میان در سال 2016 کیلین مورفی فیلم انتروپوید بازی کرد. نام این فیلم از یکی از عملیات های جنگ جهانی دوم گرفته شده است و به همین عملیات هم میپردازد. در همین سال کیلین در فیلم Free Fire که یک کمدی سیاه است ایفای نقش کرد.

سومین همکاری با کریستوفر نولان در فیلم “دانکرک” بود. “دانکرک” فیلمی حول محور جنگ جهانی دوم است.

فصل بزهکاری نام فیلمی است که در سال 2018 از این بازیگر محبوب منتشر شد. این فیلم یک درام است و کیلین یک نقش احساسی خیلی سنگین در این فیلم ایفا کرده است.

یکی دیگر از فیلم های محبوب کیلین فیلم یک مکان ساکت:بخش دوم است. این فیلم در ژانر هیجان انگیز تولید شده است و به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است. این محبوبیت به حدی بود که نتفلیکس اخیرا نسخه ای جدید از این فیلم در شهر بارسلونا منتشر کرده است.

در نهایت چیزی که این روزها باعث شده است تا ما اسم کیلین رو زیاد بشنویم ایفای نقش او در فیلم اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان است. این فیلم چهارمین فیلم مشترک نولان با کیلین استو

کیلین در این فیلم نقش سازنده بمب اتم یعنی خود اوپنهایمر را بر عهده دارد.

oppenheimer
کیلین مورفی در اوپنهایمر

شما میتوانید اخبار تکمیلی این فیلم رو در اینجا مطالعه کنید.

جوایز:

کیلین مورفی برای ایفای نقش در فیلم خوک های دیسکو توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم مستقل اورنس رو بدست بیاره. این اولین جایزه دنیای هنری کیلین است.

نامزدی جایزه گلدن گلوب در سال 2006 هم برای ایفای نقش در فیلم صبحانه در پلوتون برای مورفی بدست اومد.

او و تیم شوالیه تاریکی جایزه بهترین گروه بازیگران را در سال 2008 بدست بیاورد.

در نهایت هم سریال پیکی بلایندرز برای مورفی جایزه بهترین بازیگر مرد، جایزه طلایی Fipa را در بر داشته باشد.

حقایق عجیب از کیلین مورفی
  • کیلین با نقش هایی که بازی میکنه خو میگیره و تا مدت ها بعد از ایفای نقش نیز این نقش در زندگی او اثر دارد.
  • کیلین مورفی میخواسته نقش بتمن رو ایفا کنه ولی خب موفق نشده و در تست رد شده .
  • به صورت کلی از رسانه ها استفاده نمیکند و صفحه اینستاگرام هم ندارد.
  • بچه های او فیلم های او رو ندیدند. دلیلش هم اینست که فیلم های کیلین مناسب سن کودکان نیست.
  • کیلین به شدت خانواده دوست است و از وقت گذراندن با خانواده خوشحال میشود.
  • او زندگی به عنوان یک فرد مشهور رو دوست نداره و تلاش میکنه تا عادی زندگی کنه.
  • شخصیت او به شدت درونگراست.
  • او به سه زبان ایرلندی، انگلیسی و فرانسوی مسلط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *