نقد و بررسی فیلم About My Father

About My Father

کارگردان:Laura Terruso

نویسندگان: Austen Earl,Sebastian Maniscalco

بازیگران: robert de niro,sebastian maniscalco,leslie bibb

ژانر: کمدی درام

زمان فیلم: 90 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده: خیر

نمره Moviej2 به فیلم، قسمت دوم از 10 :5.3

About My Father فیلمی کمدی خانوادگی است که جدا از خنده ای که برای مخاطب به ارمغان میاره میتونه حرفی برای گفتن هم داشته باشه با ما همراه باشید با بررسی این فیلم

فیلم About My Father با صدای راوی آغاز میشود. از همین ابتدا و صدا مشخص است که شخصیت سباستین ریشه های ایتالیایی داره و اصالتا سیسیلی است.

سباستین از کودکی تحت تاثیر پدرش سالوو بوده، سالوو یک آرایشگر مهاجر هست که در حرفه آرایشگری بی نقص است.ما در همان ابتدا شاهد تلاش سالوو برای انتقال حرفه آرایشگری خود به پسرش سباستین هستیم، این صحنه ها را به ما به همراه تاریخچه به صورت انیمیشنی نمایش میدهند.

در ادامه داستان شاهد ماجراجویی پدر و پسر در خانواده الی هستیم.

این فیلم شامل کلیشه هایی است که سینمای آمریکا آن را دوست دارد و میپسندد. در این فیلم ما سناریو کلیشه ای را میبینیم که الی عضو یک خانواده ثروتمند است و بر خلاف او سباستین به این صورت نیست و از یک خانواده متوسط مهاجر است.

مادر الی فردی محبوب است که در تلوزیون حضور مداوم دارد و در کنار پدر خانواده توانستند یک خانواده ثروتمند را در فیلم بسازند.

تفاوت طبقاتی دو خانواده باعث میشود که ما در فیلم شاهد صحنه های کمدی جذابی باشیم مثل صحنه ی رستوران در اوایل ملاقات دو خانواده.

رابرت دنیرو
رابرت دنیرو در About My Father

در کنار داستان کلیشه ای و تکراری فیلم ما شاهد حضور بازیگری هستیم که به تنهایی میتواند یک فیلم رو هدایت کند و ببیننده رو برای تماشای فیلم به سوی سینما و تلوزیون بکشد. رابرت دنیرو که پیشتر او رو در همچین فیلم های کمدی دیده بودیم، دنیرو در این فیلم هم مثل تمام فیلم هاش میدرخشه و از پس نقشی که بر عهده داره به بر میاد.

سباستین مانیسکالکو بازیگری که خوب بازی کرده و نقش یک فرزند ساده رو به خوبی ایفا کرده و توانسته حس لازم رو به مخاطب منتقل کنه.

در فیلم دو نکته ی اخلاقی که وجود دارد یکی اینست که خانواده الی تصور میکنند میتوانند به پول همه چیز رو برای خودشون کنند حتی آدم ها و فرزندانشون. ولی در طول فیلم ما شاهد این مورد هستیم که به جز یک فرزند باقی فرزند ها متناسب با خواسته خانواده خودشون نبودند و هر کدام راه متفاوتی رو در پیش گرفتند.

دومین نکته هم اینست که ما در فیلم شاهد این هستیم که پدر تمام تلاشش رو برای فرزندش و رسیدن او به خواسته اش به کار میگیره.

وجه تمایز هر دو خانواده با هم دیگه اینست که هر دو تمام تلاش خودشون رو به کار میبرن تا بتونند بچه های خودشون رو به خواستشون برسونند. خانواده الی اینکار رو با خرید تمام تابلو های دخترش انجام میده و خانواده سالوو با تلاش خود سالوو برای تغییر شخصیتش و در نهایت ترک فرزندش در این راه .

فیلم همانطور که در بالا تر هم گفتیم داستانی کلیشه ای داره ولی از روایت این داستان کلیشه ای تقریبا موفق بیرون میاد و میتونه بیننده رو تا انتها پای فیلم نگه داره.

About My Father
About My Father

نباید از فیلمی به اینصورت انتطار بالایی داشته باشیم اما همانطور که گفتیم فیلم در سبک خودش خوبه و اگر روزی حوصله دیدن فیلم خوب و سطح بالا رو نداشتین و همچنین علاقمند بودید که رابرت دنیرو بزرگ رو در نقش متفاوت و جالبی ببینید ما توصیه میکنیم خودتون رو با این فیلم همراه کنید.

همچنین با ما همراه باشید با سایر نقد های منتشر شده در MovieJ2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *