نقد و بررسی فیلم Hidden Strike

Hidden Strike

کارگردان:Scott Waugh

نویسنده:Arash Amel

بازیگران:jackie chan,john cena,pilou asbæk

ژانر: اکشن و کمدی

زمان فیلم:103 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده: آره

نمره Moviej2 به فیلم از 10 :5.3

فیلم Hidden Strike کمدی اکشن است که ستارگانی چون جان سینا و جکی چان در آن حضور دارند.

در این فیلم جکی چان باید در کنار جان سینا با گروهی نبرد کنند تا بتوانند گروهی از غیرنظامیان رو از یک جاده خطرناک به اصطلاح جاده مرگ عبور بدن و به منطقه سبز برسونند.

این فیلم و پروژش قبلا در سال 2018 به عنوان نمونه ای از یک شرکت موفق بین المللی معرفی شده بود و توانست ستارگان دنیای اکشت شرق و غرب را در کنار رهبری اسکات وا کنار هم جمع کند.

فیلم Hidden Strike در همان سال 2018 فیلم برداریش انجام شده ولی بعد از آن به صورت کاملا ناگهانی از دسترس خارج شد و دیگر اسمی از این فیلم نشنیدیم تا چند وقت پیش.

علت اینکه چرا فیلم به مدت 5 سال از رادار ها ناپدید شد جای بحث و بررسی زیادی دارد اما عمده این اتفاق بیماری کروناست. در کنار بیماری کرونا کاهش علاقه بینندگان چینی به بازیگران هالیوود و همچنین شخص جان سینا که به صورت ناخواسته تایوان رو به عنوان یک کشور مستقل نام برد و باعث برانگیختن خشم جمهوری چین شد.

در هر صورت بعد از 5 سال ما شاهد پخش این فیلم در نتفلیکس بودیم.

Hidden Strike در ساختار داستان و فنی دچار مشکلات زیادی است. نزدیک یک ساعت ما باید منتظر این باشیم که دو تا بازیگر اصلی فیلم باهم ملاقت کنند در حالی که تمام مفهوم فیلم این هست.

دیر ملاقات کردن دو بازیگر اصلی فیلم باعث میشه که بیننده برای دیدن صحنه های اکشن هم باید یک ساعت صبر کنه و در نهایت وقتی که این صحنه ها آغاز میشود تماما فقط تکرار است و هرگز موفق نمیشود که هرج و مرج و هیجان را به طور کامل و صحیح به تصویر بکشد.

تمام فیلم فقط به تنها جفت ستاره خود یعنی جکی چان و جان سینا تکیه میکند و هیچ چیز دیگه ای برای عرضه از ندارد. اما مشکل این هست که حتی این دو ستاره هم نمیتوانند ضعف داستان فیلم، ضعف شخصیت پردازی، ضعف جلوه های ویژه و ضعف در عدم تعادل بین کمدی و جدی رو پوشش دهد.

از سبک فیلم و فیلمسازی اینطور به نظر میاد که کارگردان فیلم علاقه داشته تا فیلمی مشابه Mad Max: Fury Road بسازد ولی ناموفق بوده.

Hidden Strike تلاش خودش رو بکار میگیره تا بتونه جدیت، اکشن و کمدی رو در کنار هم دیگه جای دهد اما دیالوگ هایی که برای بازیگران این فیلم هم در نظر گرفته شده در انجام اینکار زیاد موفق نیست.(این اتفاق به صورتی هست که بیننده با مشاهده پشت صحنه فیلم بیشتر میخنده تا خود فیلم?)

همانطور که بالاهم گفتیم چندبار بخش اکشن و کمدی فیلم دقیقا شکست خود فیلم هست. اینکه فیلم نتونسته تعادل لازم رو برقرار کنه و اینکه هیچ هنری هم بکار نگرفته در صحنه های اکشن باعث میشه تا نه کمدی زیاد خوبی ببینیم نه اکشن خوبی.

بخش شخصیت های فیلم هم که شامل دراگون لو با بازی جکی چان و کریس وان هورن با بازی جان سیناست.

دراگون لو یک شخصیت معمولی از جکی چان است که سعی داره در کنار شخصیت اکشنش به ما خودش رو یک پدر مهربون نشون بده پدری که داره تلاش میکنه تا ارتباط از بین رفته دخترش رو بازسازی کنه.

کریس وان هورن یک شخصیت معمولی از جان سینا که او هم مانند جکی چان تلاش میکنه تا در کنار شخصیت اکشنش به ما نشون بده که برای دهکده یا به اصطلاح خانوادش ارزش زیادی قائله.

Hidden Strike
Hidden Strike

عمده کمدی فیلم از تضاد بین این دو کاراکتر در فیلم پدید میاد این دو کاراکتر و چالش هایی که باهم سر مبارزه دارند باعث میشه تا ما با همون صحنه های کمدی ضعیفی که در بالا گفتیم روبرو بشیم.

در ارتباط با شخصیت های دیگر فیلم هم باید بگیم که واقعا زیاد به شخصیتشون پرداخته نشده و اونها هم خیلی معمولی و ساده هستند بدون هیچ دیالوگ خاصی.

نکته ای که شاید برای ما ایرانی ها حائز اهمیت باشه حضور یک ایرانی در عوامل این فیلم است.آرش عامل نام کسی هست که در بالا هم جز عوامل فیلم بوده و وظیفه نویسندگی این فیلم رو بر عهده داشته است.

در نهایت اگر طرفدار جان سینا و یا جکی چان هستید و همچنین انتظار بالایی از فیلم ندارید میتونید این فیلم رو تماشا کنید.

تریلر منتشر شده از این فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *