نقد فیلم The Meg

The Meg
The Meg 2(2023)

کارگردان:Ben Wheatley

نویسندگان:Jon Hoeber, Erich Hoeber, Dean Georgaris

بازیگران: Jason Statham, Jing Wu, Sophia Cai

ژانر: اکشن، هیجان انگیز، ماجراجویی، ترسناک

مدت زمان فیلم: 116 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده: بله

نمره Moviej2 به این فیلم از 10: 5.4


The Meg(2018)

کارگردان: Jon Turteltaub

نویسندگان:Dean Georgaris, Jon Hoeber

بازیگران: Jason Statham, Bingbing li, Rainn Wilson

ژانر:اکشن، هیجان انگیز، ماجراجویی، ترسناک

مدت زمان فیلم: 113 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده: بله

نمره Moviej2 به این فیلم از 10:5.8

نقد و بررسی

فیلم The Meg فیلمی اکشن در درون دریاها است. فیلمی که در آن شاهد جدال انسان ها با تکنولوژی امروزی با موجودات ماقبل تاریخی به نام Meg هستیم.

عجیب و جالب در ارتباط با این سبک فیلم اینست که عموما این فیلم های برای حذب مخاطب تولید میشوند و منتقدین عموما روی خوشی به این سبک فیلم ها نشان نمیدهند. فیلم The Meg هم از این فاعده مستثنا نیست.

موضوع این دو فیلم در ارتباط با مقابله شخصیتی به نام جوناس تیلور با بازی جیسون استاتهام با کوسه های عظیم الجثه هست. در قسمت اول ما شاهد این هستیم که جوناس باید با ترس های درونیش روبرو بشه و به افرادی که در حال غرق شدن هستند کمک کند.

این فیلم تواسنت در گیشه موفق باشه و به فروش نسبتا خوبی دست پیدا کرد و همین موضوع باعث شد قسمت دوم این فیلم ساخته شود.

در این فیلم جیسون استاتهام به خوبی دیده میشه، جیسون قهرمانی هست در این دو فیلم که نه شنل داره و نه چشم بند. ولی مثل یک قهرمان در لحظات مهم تصمیمات مهم و درستی میگیره.

قسمت اول The Meg با نورپردازی و شخصیت پردازی مناسب شما رو به خودش جذب میکنه ولی چیزی که باعث میشه شما کمی از فیلم دور بشید جلوه های ویژه ضعیف آن است.

بن ویتلی در قسمت دوم جانشین جان ترتلتاب در جایگاه کارگردان شده است. بن ویتلی که در دهه گذشته یکی از پر کارترین کارگردانان سینما بوده است.

قسمت دوم این فیلم هم مانند قسمت اول دقیقا روبرویی انسان به مگالدون ها رو نشون میده و نشان میده که اگه این کوسه ها منقرض نشده بودند ممکن بود که تعداد زیادی انسان بمیرند.

در این فیلم ما قدرت طبیعت و عدم کشف دنیای زیر دریاها توسط انسان رو هم شاهد هستیم دنیایی که شاید واقعا در آن مگالدونی باشد.

شخصیت پردازی قسمت دوم فیلم برای شخصیت هایی که جدید به فیلم اضافه شدند خیلی ضعیف بود به صورتی که ما فقط روبرو میشیم با چندتا شخصیت که دوست دارند بد باشند.

بن ویتلی در این فیلم تلاش کرد تا به نسبت نسخه اول فیلم نظر منتقدان رو بیشتر جلب کنه که شاید بشه گفت در این کار موفق بوده ولی نتوانست مثل قسمت اول به موفقیت در جذب مخاطب برسه.

فیلم The Meg 2 شاید لحظات سرگرم کننده و جالب داشته باشه اما داستان از هم گسیخته و نامنسجم اون باعث میشه که بیننده غرق در لحظات هیجان انگیزش نشه.

بزارین کمی در ارتباط با داستان این فیلم بگیم. داستان قسمت دوم فیلم نسبت به قسمت اول دارای جزییات بیشتری هست ولی مخاطب به خاطر شخصیت پردازی قسمت اول و تجربه حس هیجان در قسمت اول که براش تکراری نبوده لذتی که باید رو از فیلم نمیبره.

نکته دیگری که در ارتباط با داستان قسمت دوم این فیلم وجود دارد اغراق بیش از حد آنست. اغراقی که در نبرد جوناس در جزیره سرگرمی نمود زیادی دارد.

داستان قسمت دوم 6 سال پس از وقایع قسمت اول فیلم است. کشف مگالودون ها در زیر ترموکلاین کف اقیانوس توسط مرکز اقیانوس شناسی هاینان، دانشمندان را درگیر ماجراجویی مرگبار میکند.

دانشمندان باید به گودال مرموز سفر کنند تا به کشف های جدید در اعماق اقیانوس دست پیدا کنند. دانشمندان برای مقابله با مگالودون ها زیردریایی هایی مجهز به سیستم دفاعی قوی ساختند. این زیر دریایی ها به دانشمندان اجازه میدهد تا به عمق 25 فوتی سفر کنند.

مرکز هاینان برای شناخت بیشتر و بهتر مگالودون ها یکی از آنها رو از بچگی اسیر کرده و اقدم به پرورش و بزرگ کردن آن کرده است.

دنیای قسمت دوم به نسبت قسمت اول تغییرات زیادی کرده است و در قسمت دوم خدمه مانا وان تقریبا به روبرو شدن با مگالودون ها عادت کرده است.

بن ویتلی مجبور است تا برای ترساندن آنها، تیم مانا وان رو به اعماق یک گودال بفرستد تا دردسر های زیادی برای جوناس تیلور درست کند.

از نظر بن ویتلی بهترین فیلم کوسه ای ساخته شده قسمت اول The Meg است.

در انتها باید گفت که این فیلم پر از صحنه های اکشن، کمدی و جلوه های ویژه است. کوسه های قسمت دوم به نسبت قسمت اول بزرگتر و ترسناکتر شدند.

The Meg
The Meg

البته این نکته رو هم باید بگیم که فیلم قابل پیش بینی است و در انتقال حس هیجان به مخاطب چندان موفق عمل نمیکند. مدت زمان فیلم طولانی است و میتواند خسته کننده باشد.

اما در کنار این موارد قسمت دوم میتواند طرفداران قسمت اول را راضی کند و باعث شود که آنها از سفر به دنیای کوسه ای لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *