فلش یا بری آلن

فلش

اسمی که این روز ها بخاطر اکران فیلمش در سینما ها تقریبا زیاد میشنویم فلش یا همون بری آلن هست در این مقاله ما قصد داریم بپردازیم به این شخصیت کمیکی با ما همراه باشید با یکی از قهرمان های جدید دنیای دی سی .

در ابتدا میپردازیم به اسم این شخصیت فلش به معنای صاعقه، دلیل نام گذاری این هست که او بخاطر سرعت بالا شبیه به صاعقه هست و همچنین بری آلن برای شخصیت پر سرعت خودش این نام را بر میگزیند.

مورد دومین که مهم هست و باید بهش بپردازیم این هست که فلش از چه زمانی در کمیک ها حضور پیدا کرده است؟

اولین حضور فلش در سری کمیک خود یعنی سری کمیک فلش بوده که در سال 1940 منتشر شد. تقریبا 80 سال پیش. این کمیک توسط گاردنر فاکس نوشته شد و توسط هری لمپرت طراحی شد.

تعداد خیلی زیادی از قهرمان های این روز های دنیای سینما توسط گاردنر فاکس خلق شده اند و فلش یکی از این قهرمان ها میباشد.

پارازیت: بزودی بیوگرافی از شخصیت گاردنر فاکس در سایت ما منتشر خواهد منتظر باشید.

فلش
کمیک اول منتشر شده از فلش

بعد از دو مورد بالا نکته مهم در ارتباط با فلش این هست که قدرت های این شخصیت ابر قهرمان چیه؟ همانطور که تقریبا همه میدونیم قدرت اصلی فلش انجام حرکات با سرعت بسیار بالا، تفکر با سرعت بسیار بالا، عکس العمل های ابر انسانی و نقض قوانین فیزیک میباشد.

تعداد افرادی که به این توانایی دست پیدا کردند بیشتر از 1 نفر است یعنی فقط بری آلن نیست ولی بری آلن یکی از آن هاست و تقریبا معروفتین آنها.

اسامی افرادی که به این توانایی ها دست پیدا کردند:

جی گریک: اولین نفری است که در دنیای DC توانست به این قدرت ها دست پیدا کند.

جی گریک یک دانشجو در سال 1938 بوده و در اثر استنشاق بخار آب سنگین به خواب میرود(دو هفته تو کما بود) و زمانی که بیدار میشود متوجه سرعت بسیار بالای خود میشود. او یک مدتی هم فوتبالیست بوده، قبل مبارزه با جرم و جنایت.

جی گریک تا مدت ها فلش اصلی دنیای DC بود ولی از اوایل دهه پنجاه شاهد حضور شخصیت بری آلن بودیم که باعث شد جی گریک به صورت کلی کنار رود. البته بعد ها همه جی گریک رو به عنوان فلش زمین 2 شناختیم.

بری آلن: دومین شخصیتی که فلش شد در دنیای DC. او برای اولین بار در کمیک شماره 4 از مجموعه شوکیس حضور پیدا کرد.

بری آلن علاوه بر سرعت توانایی نامرئی شدن را نیز میباشد.

بری آلن شغل اصلیش دانشمند پلیس است. اما خب شخصیتش قبل از فلش شدن کند و همیشه دیر برس بوده و همیشه هم دوست دخترش آیریس وست الن را نامید میکرده است.

بری آلن برای تبدیل شدن به فلش نیاز به یک صاعقه داشت و این صاعقه را زمانی که در حال کار در اداره بود دریافت کرد.

والی وست: او سومین شخصیتی است که در دنیای DC به فلش تبدیل میشود.

ما برای اولین با با والی وست در شماره 110 کمیک مجموعه فلش روبرو میشویم. والی وست برادرزاده دختر دوست داشتنی شخصیت فلش و همسرش آریس وست الن بود. او هم دقیقا مشابه پدرش به قدرت های فلش دست پیدا میکند.

او در دنیای DC به نام کید فلش هم شناخته میشود و دستیار بری هم است.

والی وست بعد از مرگ بری آلن نام فلش را برای خودش بر میگزیند.

بر اساس لیستی که قبلا توسط DC منتشر شده والی وست سریعترین فلش است.

بارت آلن: نوه بری آلن و چهارمین شخصیتی که به عنوان فلش فعالیت میکند. او فرزند دان آلن و ملانی ثاون است. نکته جالب در ارتباط با بارت آلن سرعت رشد او بوده که خیلی بالا بوده و برای همین او رو باید در ماشین واقعیت مجازی نگه داری میکردند.

تا اینکه با سفر در زمان او رو به نزد آیریس وست میبرند و او راه حلی برای جلوگیری از این رشد سریع پیدا میکند.

ضد قهرمان های فلش:

ایوبارد ثاون: یا همان فلش معکوس که یک مسافر از آینده هست و برای شکست دادن بری آلن به گذشته سفر میکند و چون نمیتواند مادر بری آلن را میکشد تا شاید بتواند مانع از تولد بری آلن شود.

ساویتار: ساویتار اولین تیزروی تاریخ بود و صاحب فرقه ای که او را به عنوان خدای سرعت میپرستیدند. او در دهه 40 میلادی در حال نبرد با مرکوری بود و در نهایت مرکوری او رو در اسپید فورس میندازه و تا مدت ها تصور میشد که او مرده است.

او چندین بار از اسپید فورس خارج میشه ولی خب با دشمنی هایی که علیه فلش داره در نهایت برای همیشه در اسپید فورس حبس میشود.

گراد: گوریل اما باهوش با قدرت کنترل مغزها. او از فلش شکست میخورد و به آفریقا تبعید میشود.

کاپیتان کلد: او از نظر قدرت شبیه با مستر فریز است(مستر فریز یکی از دشمن های بتمن است) اما حیله گر تر.

تا اینجا ما با شخصیت هایی که قدرت فلش را در دنیای DC دارند آشنا شدیم در ادامه میپردازیم به داستان های این شخصیت پس با ما همراه باشید.

فلش یا بری آلن:

بری آلن که یک دانشمند و کارشناس پزشکی قانونی محسوب میشود و از همان زمانی که متوجه میشود مارش به قتل رسیده و پدرش به خاطر مظنون به قتل مادرش در زندان است به دنبال راهی است تا ثابت کند که پدرش مجرم نیست و آزاد شود.

بری بعد از غوطه ور شدن در مواد شیمیایی و بعد از آن اصابت رعد و برق به قدرت های زیادی دست پیدا میکند.بعد از این اتفاق بری در قالب شخصیت فلش، از شهر خودش یعنی سنترال سیتی محافظت میکند.

بری آلن یا همون فلش یک لباس منحصر به فرد قرمز و طلایی دارد که در برابر اصطکاک و همچنین باد مقاوم است.

بری یا همون فلش معمولا لباس خود را در یک حلقه نگه میدارد تا هر زمان که به لباس نیاز دارد در سریعترین زمان ممکن بهش دست یابد.

بری آلن فرزند نورا آلن و هنری آلن است. بری در زمان تولدش یک برادر دو قلو به اسم مالکوم دارد. مالکوم توسط پزشکش به دروغ گفته میشود که فوت شده است. دکتر مالکوم رو به یک خانواده کلاهبردار که در اتاق دیگر بیمارستان بود میدهد.

تا قبل از تولد بری آلن اوضاع رابطه مادر و پدرش خوب نبوده ولی با تولد بری همه چیز عوض میشه و اوضاع رابطه پدر و مادرش هم بهبود پیدا میکند.

در بالاتر گفتیم که بری همیشه دیر میرسده و یکی از دلایل این اتفاق اینکه بری در زمان تولد هم کند بدنیا اومده یعنی دو هفته تاخیر داشته و خیلیا این تاخیر در زندگی بری رو به این مورد تولد ربط میدن.

بری از کودکی کتاب های کمیک رو میخونده و فلش جی گریک یکی از قهرمان های محبوبش بوده و با دوستانش در دوران کودکی تلاش میکردند تا شخصیت فلش جی گریک رو برای خودشون شبیه سازی کنند.

در سن 11 سالگی یکی از مهمترین اتفاقات زندگی بری به وقوع میپیونده مادرش به قتل میرسه و همانطور که پیشتر گفتیم پدرش هم به جرم قتل مادر در زندان حبس میشود.

این اتفاق باعث میشود تا بری در دانشگاه رشته پزشکی قانونی رو مطالعه کنه و توانست بعد از فارغ التحصیلی او توانست در پلیس سنترال سیتی استخدام شود.

او یک شب در اداره پلیس تا دیر وقت در حال کار بود که در مواد شیمیایی غوطه ور شد و سپس هم صاعقه به او برخورد کرد.

بعد از اتفاق بری متوجه میشود که سرعت دنیای اطرافش کند شده و در ابتدا تصور میکند که واقعا دنیا کند شده ولی بعد متوجه میشود که سرعت او بیش از حد افزایش پیدا کرده است.

این اتفاق باعث میشود تا بری به آرزوی دوران کودکیش یعنی شبیه به فلش بودن برسد و دنباله رو قهرمان محبوبش میشود.

بری آلن
بری آلن

بری برای ادای احترام به قهرمان دوران کودکیش اسم او را برای خودش برمیگزیند و به مبارزه با جرم و جنایت میپردازد.

در ادامه این ها بری یک تردمیل کیهانی میسازد که باعث میشود او بتواند در دنیای های مختلف سفر کند و دسترسی به دنیای های موازی داشته باشد.

بری در این مدت با افراد زیادی آشنا میشود که در راه فلش شدن به او کمک میکنند و آموزش میدهند.

در نهایت بری با تمام تلاش هاش موفق میشود پدرش را از زندان آزاد کرده و ثابت کند که او قاتل نیست.

از شخصیت فلش فیلم و سریال های زیادی ساخته شده است اما ما به شما توصیه میکنیم اگر میخواهید با شخصیت فلش به صورت کامل آشنا شوید سریال The Flash ساخته شبکه CW را مشاهده کنید.

نظر خودتون رو در ارتباط با شخصیت فلش با ما در میان بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *