نقد و بررسی فیلم Nobody

nobody

کارگردان: Ilya Naisuller

نویسنده: Derek Kolstad

بازیگران: Bob Odenkirk, Aleksey Serebryakov, Connie Nielsen

ژانر: اکشن، جنایی، هیجان انگیز

مدت زمان فیلم: 92 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده: بله

نمره Moviej2 به این فیلم از 10: 5.9

اینبار میخوایم به نقد فیلمی بپردازیم که کمی شاید شبیه به جان ویک باشد بریم کمی داستان رو براتون تعریف کنیم.

فیلم در مورد پدری بسیار آرام بنام هاچ است که در حومه شهر زندگی می‌کند. او فردی کاملاً معمولی که البته خشمی شدید در درون خود نهفته دارد. ناگهان روزی که دو دزد به خانه وی می‌آیند و حتی وقتی دستبند زینتی دختر کوچک این خانواده رو هم میدزدند، این خشم فروخورده فوران می‌کند و داستانی بی‌رحمانه شروع می‌شود و راه خونینی باز می‌شود که در نهایت وی را مجبور به مقابله با چیزهایی می‌کند که روزگاری پشت سر گذاشته بود و … .

ایلیا نایشولر کارگردان و موزیسین روس تبار است که پنج سال پیش با فیلم Hardcore Henry دل گیمرها را بدجوری به دست آورد. او اولین فیلم FPS (اکشن اول شخص!) جهان را ساخت و از اول تا آخر فیلم، زاویه POV را برای دوربین انتخاب کرد و یک اکشن ناب را به همراه موسیقی جذابی که ساخته خودش بود، تحویل مخاطبان داد.

Hardcore Henry شاید توسط منتقدان آنچنان مورد تحسین و تمجید قرار نگرفت اما با توجه به بودجه ۲ میلیون دلاری و فروش ۱۷ میلیون دلاری‌اش، اثری سودهی شد (هرچند بعدها کمپانی سازنده فیلم ضررهایی متحمل شد).

طرفداران ژانر اکشن و گیمرها از Hardcore Henry ساخته ایلیا نایشولر لذت کافی را بردند.

nobody
nobody

در هر حال تا همینجا کافیست بدانید که قرار بود یک قسمت دوم از Hardcore Henry و ماجرای سراسر اکشنش ساخته شود اما بخاطر هزینه‌های اضافی، این امر میسر نشد.

نایشولر به جای سرک کشیدن به دنیای عجیب و غریب هنری، این بار قهرمان بی‌نامی ساخته و باب ادنکیرک را برای ایفاگری نقش این قهرمان یکه‌تاز انتخاب کرده است. فیلم Nobody متعلق به ادنکیرک است، بازیگری ماهر و توانمند که سعی کرده با ایفاگری در این نقش، از سایه نقش ساول در سریال بریکینگ بد و بهتره با کال تماس بگیری فاصله بگیرد و کاری کند که مردم صرفا او را با این نقش نشناسند.

پیش از این ما او را به عنوان یک وکیل شوخ طبع میشناختیم ولی در این فیلم ما با یک تغییر در شخصیت او مواجه هستیم که جذابیت داره.

فیلم توانست که بین اکشن و کمدی یک تعادل خوبی برقرار کند و همچنین نایشولر با استفاده از دوربین های مختلف و تکنیک های جذاب سطح اکشن فیلم را بالاتر بیاورد.

یکی دیگر از نقاط مثبت فیلم موسیقی آن هست که در زمان های لازم و تن آهنگ دقیقا متناسب با هیجان و اکشن صحنه فیلم قرار گرفته است.

تنها نقطه منفی فیلم اینست که داستان آن پیش بینی پذیر است و شاید این موضوع بتواند در تماشای این فیلم کمی شما را آزار بدهد.

فقط باید یه موردی بهش توجه کنیم

ادنکیرک در فیلم Nobody در نقش کاراکتری که هیچ اسمی ندارد ظاهر می‌شود (البته ظاهرا نام او هاچ است اما بیایید همانطور که فیلم در تیتراژ اولیه ترجیح می‌دهد، او را Nobody بنامیم).

خب اگر طرفدار ژانر اکشن هستین حتما فیلم هیچکس رو ببینید ساول گودمن اینبار در نقش هیچکس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *