نقد و بررسی فیلم Grown Up’s

Grown Up's

کارگردان: Dennis Dugan

نویسندگان: Tim Herlihy,Fred Wolf,Adam Sandler

بازیگران: adam sandler,salma hayek,kevin james

ژانر:کمدی، درام

مدت زمان هر دو فیلم : 102

قابلیت دیدن با خانواده: خیر

نمره Moviej2 به این دو فیلم از 10: 4.2

خلاصه داستان:

خلاصه ی داستان Grown Up’s رو اگر بخوایم به زبان ساده بگیم، جمع شدن پنج دوست قدیمی که در زمان تحصیل توی مدرسه جزء تیم بسکتبال بودن که بازیشون هم خوب بود و تنها جام قهرمانی مربی بسکتبلشون رو بدست میاورند.

و بعد از سی سال مربی بستکبالشون می میره و به این بهونه توی کلیسا دور هم جمع می شن و دیدار مجددی دارن با هم، و بعد از اون تصمیم میگیرن که چند روزی رو با خانواده هاشون با هم به تفریح به خونه ایی که توش بزرگ شدن برن.

و داستان فیلم Grown Up’s از جایی شروع می شه که این پنج دوست و خانواده هاشون با تمام اختلاف هایی که با هم دارن دور هم جمع می شوند.
هر کدوم از این پنج دوست با این که توی یک مدرسه درس می خوندن، هم تیمی بودن و همین طور بسیار صمیمی، همه شون با هم اختلاف های خیلی زیادی دارن. هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ اخلاقی.

لنی فدر با بازی آدام سندلر تهیه کننده ی فیلم های هالیوودی، که بسیار زیاد موفقِ و درامد زیادی داره، توی خونه ی مجللی زندگی می کنه و همه بهش احترام می ذارن، آدم خوبیه و اصلا سعی نمی کنه خودش رو از بقیه جدا کنه.

لنی فدر زندگی زناشویی موفقی نداره و دو تا پسر بچه ی شیطون داره که خودش فکر می کنه خیلی لوس بارشون آورده، اصلا حرف گوش کن نیستن و فقط توی دنیای مد و بازی های پلی استیشن و تفریحات مدرن گیر کردن.

یه دختر بچه ی زیبا با روحیه ی حساس هم داره که به شدت طرفدار حقوق حیواناته! یه پرستار بچه هم داره که سعی می کنه از دوستاش مخفیش کنه و بگه که از دوستانشون هست و بچه هاش این قدر لوس نیستن که پرستار داشته باشن!

نفر بدی اریک لامونسوف با بازی کوین جیمز، مردی با دو تا بچه ست که یه ماشین کادیلاک گرون قیمت داره! یه پسر بچه ی چهار ساله داره که هنوز از مادرش شیر می خوره! و یه دختر بسیار زیاد بد اخلاق و بد رفتار که نمی دونن چطور باید رامش کنن!

Grown Up's
Grown Up’s

نفر بعدی کارت مککینز با بازی کریس راک است. او مردی خانه داره! در واقع خانومش بیرون از خونه کار می کنه و اون کار های خونه رو انجام می ده و از دو تا بچه هاش مراقبت می کنه. و به همین خاطر مادر خانومش همیشه اذیتش می کنه و بهش یاداور می شه که بی عرضه ست.

بعدی راب هیلارد با بازی راب اشنایدر است، که یک مردیه که به زن های سن بالا علاقه داره! و در واقع همسرش به راحتی می تونه جای مادرش باشه!

سه تا دختر بزرگ داره که دوست هاش از وجود اونا بی خبر بودن و یک دفعه سر و کله شون پیدا می شه، رفتارش با دوست هاش به شدت فرق داره ولی با این که با هم اختلاف های زیادی دارن به راحتی کنار هم می مونن و از سفرشون لذت می برن.

و اخرین دوستشون مارکوس هیگینز با بازی دیوید اسپید که مجرد هست و ازدواج نکرده و بیشتر به فکر خوش گذرونی و تفریح خودشه و از گیر و دار ازدواج خوشش نمیاد.

پنج دوست با خانواده هاشون دور هم جمع می شن ولی یکی از اونا که به جو هالیوود معروفه تصمیم می گیرن که روز بعد با خانوم و پسر هاش به سمت میلان حرکت کنن.

همه از رفتن اون ها ناراحت می شن. روز اولی که اون جا هستن نه پسر هاش نه زنش نمی تونن با طبیعت خو بگیرن. حتی آرزو می کنه ای کاش یکی از پسر هاش فقط یه سنگ توی دریاچه بندازه! ولی بچه هاش توی دنیای مدرن خودشون گیر کردن.

روزی که تصمیم به رفتن می گیرن مادر بچه ها متوجه می شه که پسر هاش دارن تجربه ی جدید کسب می کنن و دارن با چیز هایی آشنا می شن که توی زندگی قبلیشون نبوده، بازی با بچه های دیگه، دور شدن از دنیای دیجیتال و استفاده نکردن از تلفن های همراه، آب بازی، رفتن به جنگل و… این جاست که تصمیم می گیره سفر میلانشون رو لغو کنه تا بتونه با بچه هاش از این تفریح متفاوت و خانوادگی لذت ببره.

خلاصه با موندگار شدن این خانواده همگی شروع می کنن به تفریح های متعدد و لذت بخش و همه ی زوج ها یکی یکی با هم رابطشون خوب میشه و…

تا اینجا فقط در ارتباط با داستان این فیلم گفتیم که در کل میتونیم در ارتباط باهاش بگیم که خیلی سادست و هیچ پیچیدگی خاصی نداره و قابل پیش بینی است.

خب از داستان که بگذریم فیلم پر است از قواعد زیادی که به درستی نمیشه کنار هم قرار داد مخاطب اگر بتونه این قواعد به درستی هضم کنم تازه شاید به بخش کوچیک کمدی برسه.

یکی دیگر از نقاط منفی فیلم Grown Up’s شوخی های نامناسب فیلم است. در خیلی از موارد شوخی های فیلم مناسب خیلی از مخاطبین نیست.

اما با نکات منفی فیلم Grown Up’s اگر بازیگری رو دوست دارین داخل فیلم به هیچ وجه از دست ندین و از لحظات خنده داری که این فیلم میتونه برای شما وجود بیاره لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *