واکنش واکین فینیکس به تحریفات تاریخی فیلم ناپلئون

واکین فینیکس در نقش ناپلئون

واکنش واکین فینیکس به تحریف و اشتباهات تاریخی فیلم ❞ ناپلئون ❞ برعکس ریدلی اسکات است: فیلم ما دقیق براساس تاریخ نیست.

در فیلم ❞ناپلئون❞ که در سال ۲۰۲۳ اکران شد، واکین فینیکس نقش ناپلئون بناپارت، امپراتور فرانسه را بازی می‌کند. این فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شده است.

پس از اکران فیلم، برخی از منتقدان به تحریف و اشتباهات تاریخی این فیلم اعتراض کردند. آنها معتقد بودند که این فیلم ناپلئون را به شکلی غیرواقعی و اغراق‌آمیز به تصویر کشیده است.

ریدلی اسکات در پاسخ به این انتقادات گفت که فیلم او یک اثر هنری است و لزوماً باید دقیق براساس تاریخ باشد. او گفت که هدف او از ساخت این فیلم، روایت داستان ناپلئون به شکلی جذاب و سرگرم‌کننده بوده است.

واکین فینیکس نیز در مصاحبه‌ای با مجله رولینگ استون، در مورد این انتقادات گفت:

“من موافقم که فیلم ما دقیق براساس تاریخ نیست. اما این فیلم یک اثر هنری است و هدف آن، روایت داستان ناپلئون به شکلی جذاب و سرگرم‌کننده است.

من معتقدم که هنر باید آزاد باشد و نیازی به پیروی از قواعد مطلق ندارد. من فکر می‌کنم که ریدلی اسکات با ساخت این فیلم، کاری جسورانه انجام داده است. او از روایت‌های سنتی ناپلئون فاصله گرفته و داستان او را به شکلی جدید و متفاوت روایت کرده است.”

واکنش واکین فینیکس به انتقادات از فیلم ❞ناپلئون❞ نشان‌دهنده این است که او دیدگاه متفاوتی با ریدلی اسکات در مورد این فیلم دارد. فینیکس معتقد است که هنر باید آزاد باشد و نیازی به پیروی از قواعد مطلق ندارد. او از ریدلی اسکات حمایت می‌کند و معتقد است که او کاری جسورانه انجام داده است.

البته این دیدگاه واکین فینیکس مورد قبول همه نیست. برخی از منتقدان معتقدند که این دیدگاه باعث می‌شود که فیلم‌ها از اهمیت تاریخی خود دور شوند. آنها معتقدند که فیلم‌ها باید به شکلی واقع‌گرایانه و دقیق، تاریخ را روایت کنند.

در نهایت، این موضوع که فیلم‌ها باید چقدر دقیق براساس تاریخ باشند، موضوعی است که جای بحث دارد.

این فیلم در هفته اول اکران خود موفق به فروش 72 میلیون دلاری در گیشه شده است و این در حالی است بودجه ساخت فیلم 200 میلیون دلار بوده است.

پیش از این پوستری رسمی از این فیلم منتشر شده بود که میتوانید آنرا از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *