نقد و بررسی Top Gun: Maverick :آیا فیلم ضد ایرانی است؟

Top Gun: Maverick

کارگردان:joseph kosinski

نویسندگان:Jim Cash,Jack Epps Jr.,Peter Craig

بازیگران:  tom cruise ,jennifer connelly ,miles teller

ژانر: اکشن، درام، ماجراجویی

مدت زمان فیلم:130 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده: بله

نمره Moviej2 به این فیلم از 10: 8.1

Top Gun: Maverick فیلمی جذاب و دیدنی که در سال گذشته منتشر شد. این فیلم توانست به پرفروشترین فیلم تام کروز تبدیل شود. این فیلم قسمت دوم فیلمی با همین نام و ساخته سال 1986 میباشد.

فیلم ساخته شده در سال 1986 توسط تونی اسکات کارگردانی شده بود و این قسمت از فیلم توسط جوزف کوسینسکی ساخته شده است.

نکته ای که در ارتباط با این فیلم قابل توجه است اینست که معمولا در دنیای سینما کم پیش میاد که فیلمی که دنباله فیلم دیگر است نسبت به نسخه اولیه خود بهتر شده باشد ولی فیلم Top Gun: Maverick دقیقا این کار را انجام داده است و نسبت به نسخه قبلی خود بهبود پیدا کرده است.

چیزی که در ابتدا باید در ارتباط با این فیلم بگیم تیم بازیگران عالی فیلم است که خوشبختانه کارگردان فیلم هم توانسته از این تیم خوب بهترین بهره را ببرد.

مورد دیگری که در این فیلم جلب توجه میکند شروع خوب فیلم است به صورتیکه شما را مجذوب خودش میکند و باعث میشود که تا پایان فیلم همراه تام کروز باشید.

ساخت قسمت دوم از Top gun قرار بود سال 2012 انجام شود. همچنین در آن زمان مقرر شده بود که تونی اسکات مجددا وظیفه کارگردانی این قسمت را بر عهده داشته باشد، اما به درخواست خود تونی اسکات ساخت این قسمت کنسل شد و در ادامه در طی اتفاقی عجیب تونی اسکات خودکشی کرد.

اگر تابدین لحظه Top Gun: Maverick را ندیده اید نگران نباشید و میتونید این فیلم بدون نیاز به دیدن قسمت اولش ببینید و داستان دو فیلم مجزا هستند. اما اگر فرصت دارید حتما اول قسمت یکم این فیلم را ببینید تا لذتی که از تماشای قسمت دوم فیلم میبرید دو چندان شود.

Top Gun: Maverick قصه ی خلبان بزرگ موریک است که در این قسمت وظیفه آموزش گروهی را بر عهده میگیرد. گروهی که توسط او آموزش داده میشوند باید به محل ذخیره سازی اورانیوم در کشوری که در فیلم مشخص نیست کدوم کشور است است حمله کنند. عملیاتی که در ظاهر نشدنی و غیرممکن است.

در این فیلم برای ادای دین به والکمیر او با اینکه واقعا سرطان حنجره داره حضور داره و به موریک مشاوره میدهد. ولی با توجه به سرطانی که داره برای حرف زدن از هوش مصنوعی استفاده میکند.

شخصیت خلبان موریک به این صورت طراحی شده است که از قانون سرپیچی میکند ولی در کنارش فداکاری هم میکند.

موریک شخصیتی است که میگوید من اینکار را میکنم ولی کاملا به روش خودم. موریک مغرور بود اما برای فعالیت های مشورت میگرفت.

Top Gun: Maverick

کاش مایی که در ایران هستیم هم میتوانستیم این فیلم رو با کیفیت بالا در سینما ها ببینیم چون سبک فیلمبرداری به صورتی هست که داخل سینما لذت فیلم دوچندان میشد.

موسیقی لیدی گاگا برای این فیلم بسیار عالی است و هانس زیمر که همیشه عالی هست در موسیقی اینبار هم کاری کرده است که اگر شما چشم هایتان را هم ببندید میتوانید متوجه هیجان موجود در صحنه های فیلم شوید.

فیلنامه فیلم پارا از عالی هم فراتر میزاره به حدی که این فیلنامه قابل تدریس است. دنیایی که در این فیلمنامه خلق شده است گره های داستانی موجود در فیلم همه به صورت عالی و زیبا کنار هم قرار گرفته اند و بیننده را تا پایان همراه خودشان میکنند.

شاید چیزی که در این فیلم خیلی به چشم بیاد عدم حضور بدلکار در نقش تام کروز هست در تمام صحنه خود تام حضور داره حتی صحنه ای که از پنجره به پایین میپرد.

بزرگ ترین سوال فیلم این هست که این فیلم ضد ایرانی ؟ کشوری که برای اورانیوم دارن ایران است ؟

خب بالاتر گفتیم که می‌خوان اورانیوم غنی شده رو نابود کنند اما اورانیوم غنی شده داخل فیلم اشاره شده که این پروژه تکمیل شده نیست

آمریکا با ۴ کشور مشکل داره کشور های ایران، روسیه، چین و کره شمالی

از اون جایی که این پروژه هنوز تکمیل نیست و قبل از این که تکمیل شه قرار خراب شه به این علت سه گزینه حذف میشن و فقط ایران باقی میماند و نکته دیگه ای که در این باره وجود داره داخل اون کشور که اسمش نمیاد  هواپیمای f14وجودارد که در دنیا فقط کشور ایران از این هواپیمای آمریکایی استفاده میکند.

خب کشور مقصود هم که مشخص شد و در آخر این فیلم شاید فیلم ضد ایرانی باشد اما اصلا فیلم ضعیفی نیست و بیننده را به خودش جذب میکند.

شما میتوانید نقد های پیشتر منتشر شده توسط وبسایت ما را از اینجا مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *