نقد و بررسی فیلم Lift

Lift- سرقت

کارگردان:Felix Gary Gray

نویسندگان:Daniel Kunka

ستارگان:kevin hart,gugu mbatha-raw,sam worthington

ژانر فیلم:اکشن، درام، کمدی، ماجراجویی، هیجان انگیز

مدت زمان فیلم:107 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده: بله

نمره Moviej2 به این فیلم از 10 :

خلاصه داستان فیلم Lift:

داستان یک دزد بازنشسته به نامی کوین هارت را دنبال می‌کند. او توسط دوست دختر سابق خود و یک عامل اف بی آی تشویق می‌شود تا به همراه یک خدمه بین المللی، سرقتی هوایی در هواپیمایی 777 که از لندن به زوریخ پرواز می‌کند را انجام دهد. این سرقت غیرممکن به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و پر از شوخی تبدیل می‌شود و…

کارگردان:

 کارگردان این فیلم Felix Gary Gray که کار های زیادی را کارگردانی کرده است، کارهایی که خیلی از ما ها آنها را دوست داریم و حتی دنبال میکنیم مثل سریع و خشن، مردان سیاه پوش، Friday و … . همه این فیلم ها پرطرفدار هستند و بینندگان آنها را دنبال میکنند.

بازیگران و شخصیت پردازی:

کوین هارت

بازیگر اصلی فیلم که نقش دزد بازنشسته را ایفا می‌کند. شخصیت کوین هارت تا حدی جذاب و دوست داشتنی است. او باهوش، شوخ طبع و جسور است ولی با این حال شخصیت او هیچ عمقی ندارد و انگیزه های او برای سرقت اصلا مشخص نیست.

گروه سارقین در فیلم Lift
گروه سارقین در فیلم Lift
گوگو امبتا راو:

همبازی کوین هارت و دستیار وفادار او در این سرقت. که در اواسط فیلم ناگهان تغییر روند میدهد و تصمیم میگیرد که به جای عضوی از قانون بودن عضوی از سارقین باشد و به گروه کوین هارت بپیوندد.

این شخصیت هم مانند کوین هارت اصلا عمق ندارد و پیشینه مشخصی هم ندارد.

وینسنت دن آفریو

عامل اف بی آی که نقش مهمی در دستیابی به هدف سرقت دارد. شخصیت او در فیلم کلیشه ای است (البته کل فیلم کلیشه ای است)

باقی بازیگران

باقی شخصیت های حاضر در فیلم هم کاملا کلیشه ای هستند و هیچ چیز خاصی برای عرضه ندارند و شخصیت هایی هستند کاملا تکراری که مشابه آن ها را در فیلم های دیگر دیده ایم.

واکنش بییندگان و منتقدین به این فیلم

فیلم لیفت با واکنش های متفاوتی از سوی منتقدان روبرو شد. برخی از منتقدان از فیلم به دلیل بازی های خوب بازیگران، کارگردانی سرگرم کننده و سکانس های اکشن هیجان انگیز تمجید کردند. با این حال، برخی دیگر از منتقدان فیلم را به دلیل پیش بینی پذیر بودن داستان و کمبود خلاقیت در آن انتقاد کردند.

بینندگان هم تا حد زیادی فیلم را دوست داشتند و با آن سرگرم شدند.

موسیقی

موسیقی‌ های فیلم همه خوب بودند و در لحظات مناسب شروع به پخش میشدند اما جدید نبودند و انحصاری فیلم Lift نبودند.

فروش

یکی از نکات فیلم اینست که فیلم در سطح خودش و انتظارات نبود و این کارگردان پیشتر فیلم شغل ایتالیایی را داشته است که تقریبا 30 میلیون بودجه کمتری صرف آن شده بود ولی در فروش موفق به 176 میلیون دلار شده بود و نظر به نسبت بهتری از منتقدین و بینندگان دریافت کرده بود به نسبت این فیلم.

شما وقتی از یک کارگردان فیلم بهتری با همین مضمون میبینید انتظار دارید که فیلم بعدی او در جایگاه بالاتری باشد نه اینکه افت کیفیت داشته باشد.

برای همین موضوع است که اگر این فیلم هم خیلی بد نبوده باشد چون فیلم های قبلی این کارگردان از این فیلم بهتر بوده است این فیلم به چشم نمیاید.

فیلنامه

در 18 مارس سال 2021 این فیلنامه توسط نتفلیکس از دنیل کونکا خریده شده بود و نتفلیکس دنبال کارگردانی میگشت تا این فیلم را بسازد که در نهایت F. Gray Gray برای اینکار انتخاب شد.

آینده این فیلم

Lift فیلمی است که با توجه به تمام نقطه ضعف های آن، میتواند حداقل 2 قسمت دیگر از آن ساخته شود و تبدیل به یک فرنچایز شود که باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا نتفلیکس همچین برنامه ای برای این فیلم دارد یا خیر و همچنین امیدواریم در نسخه های بعدی این فیلم اگر ساخته شد نقاط ضعف آن برطرف شود و با فیلم بهتر و جذابتری روبرو باشیم.

در انتها

فیلم Lift نکات منفی زیاد داره اما بازیگری های خوب انجام شده که میتوانید لذت ببرید.

کوین هایت
کوین هایت

فیلم بواسطه ژانری که داره میتواند برای ببیننده جذاب باشد از این نکته هم نگذریم که فیلم در فضا های واقعا جذابی ساخته شده است که چشم نوازند این فضا ها.

تریلر منتشر شده از فیلم Lift

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *