نقد و بررسی انیمیشن مهاجرت یا Migration

Migration

نام کارگردان:Benjamin Renner

نویسندگان:Michael White, Erica Rivinoja ,Dan Hernandez

صداپیشگان:Kumail Nanjiani , Elizabeth Banks, Awkwafina , …

ژانر: ماجراجویی، کمدی ، خانوادگی

مدت زمان انیمیشن: 95 دقیقه

قابلیت دیدن با خانواده: بله

نمره Moviej2 به این انیمیشن از 10: 6.9

Migration یا مهاجرت یک انیمیشن کمدی و ماجراجویانه، محصول سال ۲۰۲۳ آمریکا می‌باشد که توسط کمپانی ایلومینیشن توزیع شده است. کارگردانی این انیمیشن را بنجامین رنر (Benjamin Renner) بر عهده دارد.

بنجامین رنر پیش از این نیز انیمیشن The Big Bad Fox and Other Tales را کارگردانی کرده است.

The Big Bad Fox and Other Tales
The Big Bad Fox and Other Tales

صداپیشگان انیمیشن Migration

این فیلم که توسط ایلومینیشن تهیه و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده‌است، صداپیشگی کمیل نانجیانی، الیزابت بنکس، آکوافینا، کیگان-مایکل کی، دیوید میچل، کارول کین، کاسپار جنینگز، تری گزال و دنی دویتو را همراه دارد.

صداپیشه ها بر اساس نقششون:

کمیل نانجیانی در نقش ماک، پدر مضطرب مرغابی‌ها

الیزابت بنکس در نقش پم، مادر جسور و زودباور مرغابی‌ها

آکوافینا در نقش رهبر یک باند کبوتر در نیویورک سیتی

کیگان-مایکل کی در نقش دلروی، یک مکائوی سرخ‌فام دلتنگ با لهجه جامائیکایی که در رستورانی در منهتن قفل شده‌است

دیوید میچل در نقش رهبر یوگای یک مزرعه اردک

کارول کین در نقش ارین، یک حواصیل که مرغابی‌ها در سفرشان با او دوست می‌شوند

کاسپار جنینگز در نقش داکس، پسر مطمئن و بی‌قرار خانواده مرغابی‌ها

ترسی گزل در نقش گوئن، دختر معصوم و دوست داشتنی مرغابی‌ها

دنی دویتو در نقش دن، عموی پرخاشگر و ماجراجوی مرغابی‌ها

گیشه و فروش

هزینه ساخت این انیمیشن تقریبا نزدیک به 72 میلیون دلار بوده است ولی انیمیشن در گیشه موفق شد به فروش 222 میلیون دلاری دست پیدا کند و یک انیمیشن سود ده نام گیرد.

تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴، مهاجرت ۱۰۱٫۲ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا و ۱۰۵٫۴ میلیون دلار در سایر مناطق فروش داشته است و به مجموع ۲۰۶٫۶ میلیون دلار در سراسر جهان رسیده است ولی همانطور که گفتیم این انیمیشن از فروش 222 میلیون دلاری نیز عبور کرده است.

ایلومینیشن تولید فیلم را در فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرد و رنر، هومزی و وایت به ترتیب به عنوان کارگردان‌ها و نویسنده استخدام شدند

نظر بینندگان و منتقدین

مهاجرت تواسنته است تا حد زیادی رضایت منتقدین را جلب کند و اکثر منتقدین از دیدن این انیمیشن لذت برده اند و در کنار منتقدین بینندگان هستند که به شدت از این انیمیشن و شخصیت های رضایت داشته اند.

این انیمیشن در بخش موسیقی هم تواسنته نامزد دریافت جایزه اسکار شود و این نشان از کیفیت بالای این انیمیشن است.

پیام های انیمیشن

Migration از آن دسته انیمیشن‌هایی است که در ظاهر برای بچه‎‌ها ساخته شده اما پیام‌هایی برای بزرگسالان دارد. بچه‌ها قرار است از جنس انیمیشن و  شخصیت‌های که ترکیبی از ویژگی‌های حیوانی و انسانی در کنار هم هستند

لذت ببرند و بزرگسالان باید قصه را آینه‌ای در برابر اعمال خود بدانند. مثلاً پدر دیکتاتوری که به خاطر ترس و محافظه‌کاری نمی‌گذارد بچه‌هایش زندگی را تجربه کنند، و حتی بعد از تصمیم به مهاجرت و در طول مسیر، باز هم به پسر بزرگش آزادی عمل نمی‌دهد. البته او قصد حفاظت از جان فرزندش را دارد.

اما در حین پرواز هم آزادی رو آزاد نمیزاره را آزاد نمیگذارد.

و این که این انیمیشن نکته‌ی خیلی مهمی که داره این هست که یا همه با هم آزاد میشیم یا همه می‌میریم.

خانواده مهاجرت

این نکته‌ای که بیان کردیم به شدت نکته‌ای مهم و حائز اهمیت در خانواده و جامعه است.

در این انیمیشن در حرکت طبیعی که حیوانات انجام میدهند و مهاجرت میکنند به بخش دیگری از دنیا برای دست یابی به شرایط محیطی بهتر استفاده کرده است و در این موضوع طبیعی مفهومی انسانی قرار داده شده است.(به گونه ای است که گویا مرغابی ها، انسان های امروز کره زمین هستند)

شخصیت پردازی

در این انیمیشن شخصیت پردازی هم نکات منفی دارد هم نکات مثبت در ابتدا به نکات مثبت شخصیت ها اشاره میکنیم و سپس به نکات منفی.

نکات مثبت شخصیت پردازی:

در این انیمیشن اولین موردی که به چشم میاید تنوع شخصیت های موجود هستند. در این انیمیشن در کنار شخصیت های اصلی و مرغابی موجود، شاهد حضور انواع مختلف دیگری از حیوانات نیز هستیم.

شخصیت های فرعی موجود در انیمیشن Migration نیز جذاب و نقشی کلیدی در پیشبرد انیمیشن دارند و به آنها به خوبی در انیمیشن پرداخته شده است.

مورد دیگری که در انیمیشن به چشم میاید رشد و تحول شخصیت های داستان در روند روایت داستان است. رشد پدر خانواده که از فردی محافظه‌کار تبدیل به فردی جسور و شجاع میشود.

یا پسر خانواده که در که در طول داستان بزرگ و بزرگ میشود تا جایی که گروهی از پرندگان را نجات میدهد.

نکته جذاب انیمیشن که شاید شما هم آنرا دوست داشته باشید شخصیت دختر خانواده است که هم دوست داشتنی و هم اثر گذار در تمام طول داستان است.

نکات منفی شخصیت پردازی:

اولین نکته منفی شخصیت عمو دن است. شخصیتی تکراری با رفتار هایی تکراری که پیش از این نیز در انیمیشن های دیگر مشابه آنرا دیده بودیم و هیچ خلاقیت خاصی در این شخصیت حاضر در انیمیشن نیست.

مورد دوم هم عدم عمق کافی در شخصیت های انیمیشن است. یعنی ما در طول انیمیشن هیچ عمق و پیشینه ای از شخصیت های انیمیشن نداریم و باید از همان ابتدا بدانیم که این شخصیت های با این خصوصیات حضور دارند.


این انیمیشن هم مثل انیمیشن شاهکار فرار مرغی کودکان را به گیاه خواری دعوت می‌کند.

در انتها

اگر بخوایم سیر داستانی انیمیشن را بررسی کنیم با این که هر کدام از شخصیت های این فیلم از یک کاری بدشان میامد و راضی به انجام آن نبودند بالاخره قسمتی از انیمیشن آن کار را انجام دادن که این موضوع خودش نوعی فداکاری محسوب میشود.

این فداکاری میتواند درسی بزرگ و آموزنده برای کودکان و همچنین اثر گذار برای بزرگسالان باشد.

با تمام نکاتی که گفتیم توصیه میکنیم که حتما بیننده این انیمیشن جذاب باشید. این انیمیشن میتواند باعث شود که شما در کنار کسانی که در کنار شما در حال تماشای این انیمیشن هستند لحظات خوشی را سپری کنید.

و نکته پایانی این که مهاجرت هرچقدر هم سختی هم داشته باشد اما هر کاری ارزش یک بار تجربه کردن را دارد.

تریلر منتشر شده از انیمیشن Migration

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *