حقایق جالب انیمیشن سوپر ماریو که شاید ندانید!

حقایق جالب انیمیشن سوپر ماریو

در این مطلب، حقایقی جالب راجع به انیمیشن سوپر ماریو را برایتان گردآوری کرده‌ایم که لبخند به لبانتان خواهد آورد و دانشتان راجع به این دنیای پرماجرا را افزایش می‌دهد.

1. ادای دینی به ریشه‌ها:

فیلم با صحنه‌ای آغاز می‌شود که ماریو و لوئیجی در بروکلین مشغول کار لوله‌کشی هستند. این صحنه، ادای دینی به اولین بازی ویدیویی سوپر ماریو در سال 1981 است که در آن، ماریو به عنوان لوله‌کش معرفی می‌شود. نکته جالب اینجاست که در این سکانس، برادران ما از دنیای جادویی قارچ‌لند و لاک‌پشت‌های دونده‌اش بی‌خبر هستند!

2. بروکلین در دنیای نینتندو:

تاثیر دنیای نینتندو به بروکلین هم محدود نمی‌شود! در سکانس پیتزا فروشی، شاهد تصاویری از بازی‌های مختلف نینتندو هستیم که به دیوارها نصب شده‌اند. این تصاویر، اشاره‌ای ظریف به محبوبیت و نفوذ عمیق بازی‌های نینتندو در فرهنگ عامه هستند.

3. خاطرات نوستالژیک با Punch-Out:

فیلم از پیتزا فروشی Punch-Out آغاز می‌شود که مکانی خیالی برگرفته از بازی Punch-Out نینتندو است. در داخل این پیتزا فروشی، می‌توانید عکس‌های قاب‌بندی شده‌ای از مبارزان بازی Punch-Out را مشاهده کنید که حس نوستالژی را در شما زنده می‌کنند.

4. شکار اردک در دنیای واقعی:

در یکی از سکانس‌های فیلم، شاهد پرواز یک اردک بر فراز چمن‌ها هستیم. این صحنه، اشاره‌ای به بازی Duck Hunt، یکی از بازی‌های کلاسیک NES نینتندو است که در آن با استفاده از تفنگ لیزری باید به شکار اردک می‌پرداختید.

5. بازگشت به سال 1981 با Donkey Kong:

در پیتزا فروشی فیلم، یک دستگاه آرکید “Jump Man” وجود دارد که بازی Donkey Kong سال 1981 را به نمایش می‌گذارد. این سکانس، ادای دینی به اولین بازی Donkey Kong است که در آن، ماریو به عنوان شخصیت اصلی، با Donkey Kong شرور مبارزه می‌کرد.

 Donkey Kong
Donkey Kong

6. پرواز با شنل در دنیای واقعی:

در سکانسی از فیلم، شاهد پخش یک آگهی تبلیغاتی از ماریو و لوئیجی در تلویزیون هستیم که در آن، با شنل‌هایشان به پرواز در می‌آیند. این صحنه، به طور دقیق از بازی Super Mario World در سال 1990 الهام گرفته شده است و حس نوستالژی را در طرفداران قدیمی این بازی زنده می‌کند.

پرواز با شنل در دنیای واقعی
پرواز با شنل در دنیای واقعی

7. قلعه قارچی در بروکلین:

اگر در خیابان‌های بروکلین قدم بزنید، ممکن است به رستورانی با نام “Castle Burger” برخورد کنید که ظاهری شبیه به قلعه‌های بازی Super Mario Bros. 3 در سال 1985 دارد. این رستوران، ادای دینی به دنیای قارچ‌لند و معماری منحصر به فرد آن است.

8. مرحله اول بازی در دنیای واقعی:

در سکانسی از فیلم، ماریو و لوئیجی از منطقه‌ای ساخت و ساز عبور می‌کنند که شباهت زیادی به مرحله اول بازی Super Mario Bros. دارد. این صحنه، با ظرافت تمام، المان‌های کلیدی بازی‌های پلتفرمر مانند سکوها و بلوک‌ها را به تصویر می‌کشد و خاطرات شیرین این سبک بازی را برای مخاطبان زنده می‌کند.

9. شکار اردک در فاضلاب:

اشارات به بازی‌های نینتندو در انیمیشن سوپر ماریو به همین جا ختم نمی‌شوند! در یکی از سکانس‌ها، ماریو و لوئیجی به فاضلاب می‌روند و در آنجا رستورانی فرانسوی با نام “Chasse au Canard” را مشاهده می‌کنیم. این نام، به معنی “شکار اردک” است و به طور واضح به بازی Duck Hunt اشاره دارد.

10. Kid Icarus در اتاق برادر ماریو:

در اتاق برادر ماریو، شاهد صحنه‌ای جالب هستیم که در آن، او در حال بازی با کنسول نینتندو و بازی Kid Icarus در سال 1986 است. این بازی پلتفرمر که از اساطیر یونان باستان الهام گرفته شده، یکی از عناوین محبوب نینتندو در دهه 80 میلادی بود و حضور آن در فیلم، لبخندی به لب طرفداران قدیمی این بازی خواهد آورد.

Kid Icarus در اتاق برادر ماریو
Kid Icarus در اتاق برادر ماریو

11. کشتی جنگی Star Fox:

در سکانسی از فیلم، ماریو و لوئیجی در حال تماشای تلویزیون هستند و در پشت سر آنها، مدل کوچکی از یک کشتی جنگی از سری بازی‌های Star Fox قابل مشاهده است. این صحنه، ادای دینی به یکی دیگر از فرنچایزهای محبوب نینتندو است.

12. پوستر فالکون:

پشت تخت ماریو، پوستری از کاپیتان فالکون، شخصیت اصلی بازی‌های F-Zero نینتندو به چشم می‌خورد. این پوستر، نشان‌دهنده علاقه ماریو به بازی‌های مسابقه‌ای و سرعت است.

13. مجسمه‌های Pikmin:

در خانه ماریو، مجسمه‌های شیشه‌ای از Pikmin، موجودات دوست‌داشتنی بازی‌های Pikmin نینتندو وجود دارد. این مجسمه‌ها، حس ظرافت و زیبایی را به فضای خانه ماریو می‌بخشند.

14. کتاب کهکشان سوپر ماریو:

در سکانسی از فیلم، زمانی که ماریو برای تعمیر لوله‌کشی به خانه صاحبخانه می‌رود، او را در حال مطالعه کتابی با عنوان “کهکشان” می‌بینیم. روی جلد این کتاب، تصویری از بازی Super Mario Galaxy در سال 2007 نقش بسته است.

15. موسیقی متن محبوب سوپر ماریو:

در سکانسی که ماریو و لوئیجی به فاضلاب می‌روند و راه خود را به سمت قلمرو قارچ‌ها پیدا می‌کنند، شاهد پخش شدن آهنگ World1-2 از بازی Super Mario Bros. هستیم. این آهنگ، یکی از محبوب‌ترین و خاطره‌انگیزترین آهنگ‌های مجموعه بازی‌های سوپر ماریو است و شنیدن آن، حس نوستالژی را در طرفداران این بازی زنده می‌کند.

16. تم‌های کلاسیک سوپر ماریو:

در سکانسی که ماریو برای اولین بار پادشاه قارچ را ملاقات می‌کند، تم کلاسیک سوپر ماریو به زیبایی پخش می‌شود. این تم، حس هیجان و ماجراجویی را به این صحنه القا می‌کند.

علاوه بر این، در داخل قلعه هلو، شاهد پخش شدن آهنگی هستیم که در سال 1996 در بازی Super Mario 64 شنیده می‌شد. این آهنگ، حس شادی و سرزندگی را به فضای قلعه می‌بخشد.

17. کلاه دیوانه Super Mario Odyssey:

در سکانسی از فیلم، ماریو در حال قدم زدن در خیابان‌های قلمرو قارچ است و از کنار یک فروشگاه می‌گذرد. در این فروشگاه، کلاه دیوانه را می‌بینیم که یکی از آیتم‌های کلیدی بازی Super Mario Odyssey است.

18. گنجینه‌های نینتندو در عتیقه‌فروشی:

در سکانسی از فیلم، ماریو و لوئیجی به یک مغازه عتیقه‌فروشی می‌روند و در آنجا، اشیاء جالبی از دنیای نینتندو را مشاهده می‌کنند. این اشیاء عبارتند از:

  • گل بومرنگ از بازی Super Mario 3D Land در سال 2011
  • جعبه موسیقی از بازی Super Mario Bros. 3 در سال 1988
  • چکش پیکسلی که Jump Man در بازی Donkey Kong در سال 1981 از آن استفاده می‌کرد.

حضور این اشیاء در عتیقه‌فروشی، نشان‌دهنده تاریخچه غنی و پرماجرای دنیای نینتندو است.

19. پیامی آشنا:

زمانی که ماریو به قلعه هلو می‌رسد، نگهبانان به او می‌گویند که شاهزاده خانم در قلعه دیگری است. این پیام، دقیقا همان پیامی است که بازیکنان در هنگام پایان دادن به یک دنیا در اولین بازی Super Mario Bros دریافت می‌کردند. این اشاره ظریف، حس نوستالژی را در طرفداران قدیمی این بازی زنده می‌کند.

20. نقاشی‌های Super Mario 64:

در داخل قلعه هلو، نقاشی‌هایی را می‌بینیم که سطوح بازی Super Mario 64 را به تصویر می‌کشند. این نقاشی‌ها، زیبایی و خلاقیت دنیای این بازی را به نمایش می‌گذارند.

21. نقشه جزیره یوشی و صحرای شنی:

نقشه موجود در وسط اتاق تاج و تخت قلعه هلو، مکان‌های کلاسیکی از بازی‌های سوپر ماریو را نشان می‌دهد. در این نقشه، می‌توانیم جزیره یوشی و همچنین سطح شنی الهام گرفته از بازی Super Mario Bros. 3 را مشاهده کنیم.

22. موسیقی متن Luigi’s Mansion:

به محض اینکه لوئیجی در سرزمین‌های تاریک از خواب بیدار می‌شود، می‌توانیم موسیقی متن بازی Luigi’s Mansion را بشنویم. این بازی ترسناک که در سال 2001 عرضه شد، یکی از عناوین محبوب نینتندو گیم‌کیوب است و حضور موسیقی متن آن در انیمیشن سوپر ماریو، ادای دینی به این بازی است.

23. بازگشت DK Rap:

به محض اینکه Donkey Kong با صدای ست روگن وارد می‌شود، آهنگ “DK Rap” پخش می‌شود. این آهنگ، به عنوان مقدمه بازی Donkey Kong 64 در سال 1999 استفاده می‌شد و حضور آن در انیمیشن سوپر ماریو، حس هیجان و ماجراجویی را به این سکانس القا می‌کند.

24. انتخاب چرخ دستی به سبک Mario Kart 8:

در سکانسی از فیلم، زمانی که ماریو، هلو و وزغ باید نحوه ساخت چرخ دستی‌های خود را انتخاب کنند، شاهد استفاده از ابزاری شبیه به صفحه انتخاب Mario Kart 8 در سال 2014 برای انتخاب هر قطعه هستیم. این صحنه، به طور واضح از بازی محبوب Mario Kart الهام گرفته شده است و حس هیجان و رقابت را به این سکانس القا می‌کند.

25. چرخ‌های ضد جاذبه و گلایدر:

در انیمیشن سوپر ماریو، شاهد استفاده از چرخ‌های ضد جاذبه برای چرخ دستی‌ها هستیم. این چرخ‌ها که برای اولین بار در Mario Kart 8 معرفی شدند، به شخصیت‌ها اجازه می‌دهند تا در آسمان معلق بمانند و از موانع عبور کنند.

علاوه بر این، در سکانس تعقیب و گریز، از گلایدر نیز استفاده می‌شود. گلایدر که در Mario Kart 7 معرفی شده بود، به شخصیت‌ها اجازه می‌دهد تا مسافت‌های طولانی را در هوا طی کنند.

26. جاده رنگین کمان:

اکثر صحنه‌های کارتی در انیمیشن سوپر ماریو در “جاده رنگین کمان” اتفاق می‌افتد. این سطح که در تمام بازی‌های Mario Kart حضور دارد، یکی از محبوب‌ترین و خاطره‌انگیزترین سطوح این سری بازی‌ها است.

27. آیتم‌های کلاسیک Mario Kart:

در طول سکانس تعقیب و گریز، شاهد استفاده رانندگان از آیتم‌های کلاسیک Mario Kart مانند موز، پوسته سبز، اسکناس گلوله و حتی پوسته آبی وحشتناک هستیم. این آیتم‌ها که نقش مهمی در گیم‌پلی Mario Kart دارند، هیجان و تنوع را به این سکانس اضافه می‌کنند.

ممنون که تا بدینجا با حقایق جالب انیمیشن سوپر ماریو همراه ما بودید امیدواریم که این حقایق توجه شما را جلب کرده باشد و اگر حقایقی هست که به چشم ما نیامده ممنون میشم که با ما در میان بگذارید.

پیش از این نقد این انیمیشن محبوب در سایت ما منتشر شده است که میتوانید از اینجا مطالعه کنید.

همچنین بزودی به بررسی تک تک شخصیت های حاضر در این انیمیشن نیز میپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights